Annons:
Etikettschizofreni
Läst 3932 ggr
[Vargöga]
3/3/12, 8:31 PM

Splittrad

Det har kommit upp en känsla, en tanke eller något sånt om att mina tvångstankar/handlingar inte är tankar och handlingar utan att det är en person som talar till mig. Som talar om att göra dessa saker så jag inte blir deprimerad, oönskad och oälskad.

Det är två sidor av mig. En som talar om att det jag gör inte är bra medan den andra sidan som säger att jag måste göra detta och det är den sidan som vinner för det mesta.

Har en rad olika mediciner så nån borde ju hjälpa mot detta tycker jag.

Någon som känner som jag?

Annons:
Maria
3/4/12, 7:22 AM
#1

Detta ska du ta upp med din läkare. Du är ju inlagd om jag har fattat det hela rätt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Vargöga]
3/4/12, 9:18 AM
#2

JO det är jag men just denna helg har jag permission så jag befinner mig inte på avdelningen men jag är fortfarande inskriven. Ringde till avdelningen igår men min KP var inte där och de andra vågar jag inte prata med över telefonen.

Maria
3/4/12, 9:20 AM
#3

OK, men då kan du ju ta upp det imorgon när du är tillbaka.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Vargöga]
3/4/12, 9:21 AM
#4

Jo det kommer jag att göra.

[Vargöga]
3/4/12, 10:22 AM
#5

Nu har jag pratat med min KP via telefon och jag börjar få rätsida på det hela nu och det känns skrämmande faktiskt. Skall även få prata med en läkare på måndag om detta.

Maria
3/4/12, 10:23 AM
#6

Bra

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[Vargöga]
3/4/12, 10:37 AM
#7

Tack.

har kommit fram till tre olika personer. Foten i munnen

[silkesnosen]
3/4/12, 1:11 PM
#8

Sedan kan man kanske också se det som att vi alla har ju olika sidor av vår personlighet. Jag har haft tvång och vet att det är ngt gör för att jag injbillar mig att jag får kontroll då och det tar bort ångest en stund, men jag vet ju att det är en fantasilek, att det inte på riktigt. Det gör ju också att det går att hantera, med andra strategier för att få ur sig stress och ångest. Jag vet ju att jag är en person, men en personlighet, men man hittar ibland på olika strategier fr att hantera en stressig vardag. Idag har jag nästan inget kvar alls. Jag vet givetvis inte på vilken nivå dina tvång är och mina har nog förhållandevis varit milda, men tänker bara att man ska fösöka se saker så enkelt man kan ibland.

Upp till toppen
Annons: