Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 6060 ggr
Araminta
2012-03-08 16:25

Kärlek föder svartsjuka, svartsjuka dödar kärleken

Jag ska nu berätta om något som hände mig igår. Det är så att jag är förlovad och bor tillsammans med min sambo som har grov adhd men som vägrar ta sina tabletter. Detta resulterar i ett väldigt "elakt" beteende…

Jag har haft svårt att lita på honom enda sedan Peace and love, då han fick åka dit själv, då vi hade lagt upp lite regler…: Inga droger, ingen alkohol, ingen otrohet och kontakt varje dag….
Hans telefon klarade sig i en dag…. jag hörde inte av mer ifrån honom… Fick till slut ett samtal utav en av hans kompisar som berättade att han hade gjort slut på 1700 kr på 3 dagar… endast på droger och alkohol… sen att han också skulle ha varit otrogen emot mig… När han väl kom hem så berättade han att han inte själv kom ihåg om han varit otrogen eller inte… att han trodde att jag skulle göra slut med honom så de var därför han hade tagit droger…

Jag trodde såklart på de han sa och vi fortsatte förhållandet normalt… ända tills en dag då hans ex dök upp… Och han drog hem till sina föräldrar med henne… ett par veckor senare ringer hon mig och förklarar att han hade varit otrogen mot mig igen… och att hon hade legat med honom lite då och då under vårat förhållande… jag stod inte ut längre… min sambo sa att det inte stämde så han fick blockera alla sina ex på både fb, dayviews, osv…. sen ta bort deras nummer och aldrig mer prata med dom igen. samma sak gällde såklart mig också.

Detta höll tills igår… Då jag kikade historiken på våran dator och såg att han fortfarande hade kontakt med ett utav sina ex… :( Jag blev förbannad över att han brutit vårat löfte till varandra, så jag ifrågasatte det såklart…. "varför har du brutit vårat löfte? varför har du fortfarande kontakt med henne? osv…"

Han förnekade att han hade haft det…. Och då vräke jag ur mig "så det är därför jag inte varit intressant för dig på senaste tiden..:?"

Efter ett tag klev han upp och började packa ihop sina saker… sa att han inte orkade allt jävla tjat längre… att han skulle flytta hem till sina föräldrar…
Jag försökte förklara hur mycket jag älskade honom men han svarade "det verkar inte direkt som det.."
Så jag sa åt honom att öppna sin födelsedagspresent i förtid… för då skulle han förstå…

Jag blev fruktansvärt ledsen och försökte be om ursäkt… han lyssnade inte på mig utan tog tag i mig och kastade ner mig i sängen… sen fortsatte han att plocka ihop… I ren förtvivlan ringde jag hans storebror och försökte förklara… men han förstod knappt hälften… Han bad om att få prata med min sambo… så jag gav honom telefonen.. Jag vet inte vad han sa till min sambo… Men de visade sig att han slutade plocka ihop sina saker… han började städa istället och sa lite skämtsamt… "alltså vart kommer all jävla skit ifrån?" Sen ställde han upp sina saker igen…

När han var färdig med städandet så öppnade han den…. Och utbrast… hur fan ska jag kunna mäta min födelsedagspresent till dig med den där?! Man går inte och köper sin pojkvän en fiol?! Hur fan har du kunnat haft råd med det här????? Han började gråta och gav mig en stor kram….

Men jag mår så fruktansvärt dåligt nu… Jag vet liksom inte vad jag ska göra… för det känns som om jag aldrig kommer att våga prata om någonting med honom igen… rädd för att han ska lämna mig igen… :'( Vafan sak man göra i en sån här situation…? :'( Känns som om jag bara hade velat ta livet av mig själv just nu….

<3 Kärlek är som en cirkel, den tar aldrig slut… <3

Annons:
Maja2
2012-03-08 16:28
#1

Varför vägrar han ta sina tabletter?

Själv skulle jag inte stanna kvar hos den här killen. Punkt.

Araminta
2012-03-08 16:29
#2

för att han mår dåligt utav dom och rasar i vikt och han är redan underviktig… dessutom så får han sådana humörsvängningar och självmordstankar när han tar dom…

<3 Kärlek är som en cirkel, den tar aldrig slut… <3

[CajsaBajsa]
2012-03-08 16:49
#3

Jag säger samma sak, en sån person skulle jag inte stanna hos en sekund. Det funkar inte att vara med någon man inte litar på till 100%.

Så där beter man sig bara inte, hur mycket ADHD man än har, med eller utan mediciner. Det är ingen ursäkt.

Love-
2012-03-14 09:09
#4

Det är så lätt för andra att säga att du borde lämna honom osv och även jag tycker att du borde göra det, men jag kan känna med dig också. Att lämna någon man älskar är inte lätt, det kräver att man är stark och ha bra folk omkring sig som kan finnas där och stötta en.

Du borde tänka på allt som han har gjort som har sårat dig m.m. och att han troligen aldrig kommer ändra sig, han kommer troligen vara ortogen fler gånger efter som han redan har varit det mer än 1 gång, han bryter sina löften vilket måste göra att du ej kan lite på honom och att bygga upp ett förhållande utan tillit är som att bygg upp ett hus utan grun det kommer rasa.

Om du trotts allt inte kan lämna honom och inte våga prata med honom själv bjud hem en vän eller så och berätta för din kille vad du känner och att det inte funkar att ha det så här, säg att om han inte tar sina tabletter och verkligen skärper sig måste du lämna honom.

Men just nu tror jag det bästa är att u lämna honom, ha ingen kontakt med honom på mins 6mån, ta bort hans nr, block på msn, fb osv och var stark och bara skit i honom.

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Maja2
2012-03-14 10:05
#5

#4 Personligen säger jag aldrig åt någon annan vad de ska göra, inte i det här fallet heller. Jag säger bara vad JAG skulle gjort

Love-
2012-03-14 11:56
#6

#5 syftar inte på något person utan bara säger hur jag själv kan upplver det

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Annons:
Maja2
2012-03-14 11:59
#7

#6 Du har helt rätt

StickyKitten
2012-03-16 13:51
#8

Lämna honom. Du kommer må bättre av det i längden.

Tycker du inte själv att det är konstigt att han beter sig som ett rövhål, ändå är det du som mår dåligt för att han ska lämna dig?

Sen är min högst personliga åsikt att struliga förhållanden som ditt sällan handlar om faktisk kärlek, utan om att vara känslomässigt beroende av den andre. Dalarna är så djupa att topparna blir skyhöga och så tror man att det är det som är kärlek. Det är det inte. Enligt mig.

Sweelin
2012-03-19 00:31
#9

Gud vad hemskt!! Och sen så tycker du att du är svartsjuk enligt rubriken?! Kärleken är redan död och han utnyttjar dig. Är otrogen och sviker dig om och om igen, är elak  och behandlar dig som skit? Säger att det är ditt fel alltihop i stort sätt. Psykisk misshandel kallar jag det. Det där är verkligen inget man håller fast vid, när det finns den riktiga kärleken där ute. Varför slösa sin tid på en fullständig idiot? Livet är för kort för det.

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Hawknestgrove
2012-03-26 16:19
#10

JA, din rubrik är rätt, men som sagt lämna honom. MEn en sak… Varför smygkolla på FB? Skulle aldrig falla mig in. Lika tabu som att titta i någons dagbok.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Araminta
2012-03-30 21:35
#11

vadå smygkolla på fb? det har jag inte gjort. jag kollade efter en hemsida jag hade varit varit inne på dagen innan. och historiken visar exakt vad man gjort på datorn. Men nu mera har vi båda två tillgång till varandras fb. Bara för att vi ska kunna ha mer förtroende för varandra.

<3 Kärlek är som en cirkel, den tar aldrig slut… <3

Hawknestgrove
2012-04-02 17:02
#12

Vis av skadorna, jag har själv varit så svartsjuk, så jag fick ultimatum, antingen sök professionell hjälp, elelr så är det slut…..

Allt det du säger visar ju att ni litar noll på varandra. Kolla historik på datorn, låta den andre ha full tillgång till FB, nä……. Liet ska både du och han ha för er själva. Om ni inte klarar av att ha små egna vrår och skrymslen, så är förhållandet inte något att ha. Jag vill ha ställen där jag  kan vara ifred numera, det var något jag fick lära mig hos psykologen att vara rädd om.

Likaså så ska min sambo få ha saker ifred för mig.Varken han eller jag ska behöva uppge ständigt vart vi tar vägen. Vi har ju mobiler , eller hur?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: