Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 3981 ggr
[Surina]
3/22/12, 6:45 PM

Pojkvän kan inte respektera mig

Hej..

Jag vet inte om någon kommer att svara men jag kan iaf göra ett försök.

Min pojkvän kan inte acceptera att jag är deprimerad..iaf trodde jag det… men nu känns det mer som om jag är självisk?? Kanske ska sluta gå på BUP? Min pojkvän säger ju iaf att jag är självisk så han kanske har rätt??

Men det hade bara varit skönt att känna att han kunde bara säga att det kommer årdna sig när jag är ledsen! Jag kräver inget mer! Bara en kram och få höra att det kommer bli okej… Bara få känna den närheten!

Att jag skulle kunna berätta om något som gjort mig ledsen utan att behöva känna mig attakerad pga vad det är som gör mig ledsen.

exempel:

Jag ringer och säger att jag är ledsen för att jag har haft en stor debatt med några och jag stod ensam om min åsikt men höll fast vid den. Ringer sen till honom och är lite små ledsen pga vissa ord som jag tog åt mig lite extra mycket…

I ett sånt fall skulle han säga att jag bara tar åt mig för mycket och det var säkert inget som de såg som gjorde mig ledsen bara att jag är så svag.

Kanske stämmer men jag vill bara känna den lilla stunden att nån kan tycka att det är okej?!

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra… men jag känner mig så ensam just nu så vill bara att någon svarar….

Annons:
Maja2
3/22/12, 6:48 PM
#1

Kram på dig! Det är jobbigt när ens partner inte beter sig riktigt som man vill och behöver. Har du provat säga åt honom att du verkligen skulle Behöva att han gav dig stöd i sådana sammanhang?

[Surina]
3/22/12, 6:50 PM
#2

#1

Ja jag har försökt men han tycker inte det är nått speciellt och att jag borde kunna bara klara av det själv.. sen att han tycker det är jobbigt när jag gråter så han går hellre undan och låter mig klara det själv.

Maja2
3/22/12, 6:52 PM
#3

#2 Nu kommer jag inte ihåg hur gamla ni är … och det är väl i och för sig inte alltid ålder det handlar om, men ofta har människor svårt att hantera andras dåliga mående och ledsenhet. Hur länge har ni varit tillsammans?

[Surina]
3/22/12, 6:56 PM
#4

#3

Jo men ibland känns det verkligen som han gör det med flit.. han vill inte följa med mig hem till min mamma i 1-2 veckor i sommar pga att han hatar min familj… men jag gillade inte honoms men jag var hos honom i 4-6 veckor … Jag ville ju hellre vara med honom och inte hans familj iaf.

Jag är 18 år och han är 21 år… vi har varit tillsammans i 3 år och är snart inne på 4th året.

Maja2
3/22/12, 6:58 PM
#5

#4 Ursäkta att jag säger det … men han verkar inte precis ställa upp så mycket för din skull?

Geru
3/22/12, 7:00 PM
#6

Vet inte riktigt om jag anser att det är en direkt bra kille du har som inte stöttar dig när du är ledsen. Men det är ju bara min uppfattning.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Annons:
[Surina]
3/22/12, 7:03 PM
#7

#5

Det värsta är att jag känner ibland samma sak… men ibland så är han alltid där?! Jag förstår inte.. det är ibland verkligen som natt och dag.

Maja2
3/22/12, 7:07 PM
#8

#7 Ett tips är att läsa boken "självkänsla Nu" av Mia Törnblom

Upp till toppen
Annons: