Annons:
Etikettbipolär-sjukdom
Läst 3243 ggr
voxra61
2012-04-03 13:08

Ett tips!!

Jag är bipolär, av den värsta sorten. Mina skov har inneburit många suicidförsök.

Jag blir inte manisk. Har bara djupa depressioner.

Ett tag när jag var som värst åt jag sammanlagt 14 mediciner om dagen. Jag fick medicinerna hemkörda 3 ggr i veckan i apodos. Jag var en stor fara för mej själv under 10 år.

Sen i höstas träffade jag en läkare på psyk, han sa att tabletterna kunde göra mej mer sjuk.

Jag blev förbannad och tänkte att jag skulle visa han att han hade fel. Jag slutade med all medicin utom Voxra. Jag åt stämningsstabiliserande, antipsykostablett, sömntabletter, dopaminhöjande, seratonin och adrenalinhöjande. Hög benzodos.

Ingen läkare ville röra mina mediciner. Men jag ville ge "gubben" en minnesbeta. Jag låg med abstinenser som var fruktansvärda i 3 veckor. Efter det började livet sakta komma tillbaka. Jag fick tillbaka färgen i ansiktet, kunde skratta igen. Minnet blev bättre. Jag orkade gå ut, umgås med barrn och barnbarn. Idag är jag  evigt tacksam för att min läkare sa som han gjorde. Jag har fått ett helt nytt liv.

Jag har inte legat inne på psyk sen oktober. DET är länge sen när det gäller mej. Jag ville bara berätta det för er. Hoppas ni med tänker över er medicinkonsumtion.

Nu är inte jag frisk. Långt ifrån. Men jag har mer ork att vara sjuk

Annons:
[Vargöga]
2012-04-03 17:12
#1

Ja du det där är ett helsike det där med mediciner. Är Bipolär själv samt asperger så jag vet hur det är även om jag inte har lika många mediciner som du haft.

Har försökt sluta med allt jag med men efter några månader så har jag hamnat i skiten iaf. Vet inte omdet var för medicinerna som tog slut eller om jag återigen hamnade i botten pga min sjukdom.

[CajsaBajsa]
2012-04-03 23:16
#2

#1 Ursäkta, lite utanför ämnet… men du menar väl inte att du äter mediciner för att du har asperger? (Bara förvånad och nyfiken och vill lära mig och förstå)

[Vargöga]
2012-04-04 12:30
#3

Nej inte för asperger utan det bipolära. Ville bara skriva ner mina diagnoser. Flört

[CajsaBajsa]
2012-04-04 17:33
#4

Haha Glad Vad bra! Jag tänkte nä nu har det gått för långt, ska man försöka "bota" asperger, det vore ju bara dumt.

[Vargöga]
2012-04-04 18:03
#5

Förstår vad du tänker där. Flört

vallhund
2012-04-05 05:41
#6

Människor med olika diagnoser inom autismspektrat, ADHD, asperger etc.. kan få ett bättre liv med diverse mediciner som t ex Concerta, Ritalin m fl.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: