Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 3091 ggr
[Vargöga]
4/8/12, 7:25 PM

Demoner

Ja det är vad jag kallar mina tankar för. De tankar som inte är så bra men som etsar sig fast. Dessa tankar får jag hålla på och bråka med dagligen men det tar så mycket energi och de vill aldrig lämna mitt huvud.

Som ett exempel: Jag har i flera veckor haft tanken på att börja röka eller snusa. Kan ni fatta hur sjukt det är. Jag är alltså 34 år och ingen fjortis som smygröker för sina föräldrar. Nu åkte jag iväg till stan för att handla ett paket. Testade en cigarett och så var det med det. Nu har jag testat och det var bara skit. Det sticker i munnen och jag luktar skunk nu.

Tanken släpper alltså inte utan den finns där tills jag gjort det som tanken sagt. Det finns flera saker men jag tog bara ett exempel men ni förstår hur sjukt svårt det är. vet inte om det är för att jag är medicinerad med flera mediciner eller om jag håller på att utveckla schizofreni. Hemska tanke.

Så nu har jag skrivit av mig för vad jag vill med detta vet jag inte ens själv. Obestämd

Annons:
[rolnor]
4/11/12, 9:45 PM
#1

Tror att såna här tvångstankar och handlingar i grunden är ett skydd mot ångest som tränger sej på, ångest är jobbigt och vi har olika system i knoppen för att hantera den och ibland blir det riktigt snurrigt, inga enkla saker att bli av med.

[Vargöga]
4/12/12, 9:13 AM
#2

Så kan det vara. Kan säkert vara någon form av ångest i grund och botten.

Upp till toppen
Annons: