Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 3651 ggr
Diizkmedel
2012-04-22 03:32

Varför?

Jag vet inte om jag är inne på rätt sida nu. Jag har aldrig pratat eller skrivit hur jag "känner" tidigare. (vet häller inte vilken grupp den skulle vara i)
Jag vet inte vad fan som är fel på mig? Jag är så jävla självisk. Jag är gråter nästan varje kväll och jag har inte ens vart med om ngt hemskt. Det började när jag kom hem från 2 1/2 månad som exchange student i Amerika. Jag skulle ha varit där i 1 år men Rotary (organisationen jag åkte med) hittade på en massa lögner om mig och fick mig hemskickad. Jag kan fatta att jag var lite nere första veckan. Men jag satt inne på mitt rum i 2 1/2 månad framför datorn och tyckte synd om mig själv. Varför? Inget hemskt hände! Fatta hur mycket annat hemskt som händer, och jag är ledsen för detta?

Sen hittade jag ett au-pair/beridare i England, men dem hade ljugit ihop hela skiten. Barnens ålder var annorlunda, vad jag skulle göra och jag fick inte ens vistas i stallet. Så efter 1 vecka var jag hemma igen och mer ledsen men det kändes ändå som om jag var helt tom inuti.

Efter ca 2 veckor fick jag ett jobb som hästskötare hos Klensmeden. Och allt gick bra. Visst dem höll inprinsip inget vad vi kommit överens om. Men den 12 mars skulle jag följa med som hästskötare 3 veckor i Italien på tävlingarna där. 2 dagar innan ångrar dem sig och jag ska inte följa med utan istället åka hem över helgen och sedan komma tbxocj ta hand om den hästen som var kvar hemma. Men dem ringde aldrig tbx förens 1 månad gått och sa då att jag inte skulle jobba mer. Och nu är jag mer ledsen! Men inget hemskt har hänt!! Varför är jag så självisk?

Men det är inte det jobbiga. Jag har t.ex. Blivit extremt känslosam när det gäller filmer. Jag kollade i förrgår och i går på alla Harry Potter filmerna då jag bara sett 1 & 2 tidigare. Och när jag såg sista delen så grät jag genom hela filmen. Precis som om det var på riktigt. Jag trodde jag skulle gå i bitar när (för er som sett filmen) Fred (en av sid karraktärerna) dog. Jag tänkte att varför grät dem bara över honom ngr sekunder. Sen var det precis som om han var bortglömd. Och varför blev jag så ledsen just då? Många andra har ju dött i filmerna. Och scenen där George och Fred (ni som sett filmen vet vilka det är) försöker nå varandras händer sitter som inprintat i mitt minne och jag börjar gråta bara jag tänker på att han sen dog. Vad fan är fel på mig??? Jag vet att det inte ens är riktigt och den karaktären var inte ens en lead roll. Och allt påminner mig om den filmen just nu. Och jag börjar gråta varje gång. Det är precis som om allt skulle vara riktigt, alla filmer, karaktärerna etc. Och sen efter ett tag så får jag nästan som ångest, vet plötsligt inte vad jag ska ta mig till…

Är jag psykisk störd på något sett? Det skrämmer mig! Vet någon vad som är fel? Kan man göra något åt det eller borde jag sitta inne på ngt psykisk sjukhus? Och det som skrämmer mig är att jag inte är rädd för att dö alls. Jag vet till och med hur jag vill dö och vilken sång jag hällst skulle lyssna på. (Inte självmordstankar.) Vad fan är fel på mig?

Men saken är även den att jag inte känner ett skit, jag bryr mig inte om någon IRL person jag känner blir alvarligt sjuk eller dör. Men när det kommer till filmen så är det precis som om jag stod där med dem… Är det någon som vet vad som är fel på mig?

Förlåt om det var fel att skriva här, ärligt talat vet jag nog inte riktigt vad psykologi står för

That that don't kill you can only make you stonger

Annons:
[SallysPigge]
2012-04-22 04:16
#1

Du är verkligen inte självisk eller störd på något sätt.

Ditt självförtroende har fått sig ett par törnar och det sätter sina spår. Har själv jobbat som Aupair i England där familjen anklagade mig för saker som inte var sanna. Jag upplevde då min första panikångest vilket jag inte förstod då utan trodde som familjen att jag hade problem med matsmältningen. Nu vet jag bättre.

Det är inget fel på dig för att du gråter en massa just nu. Tror du behöver återhämta dig från dessa olika saker du varit med om. Ibland så behöver det inte vara stora saker som får en att må dåligt, ibland räcker det med det lilla lilla.

Att visa känslor är inget konstigt, var glad för att du kan göra det, och känn dig inte självisk för det.

Men fortsätter detta för dig så kanske du ska vända dig till psykvården. Och man behöver inte vara helt koko för att söka hjälp, det är bättre att söka innan du mår sämre, om du nu kommer göra det, det är ju inte säkert.

Har själv mått dåligt och fått hjälp under 8 år nu och det går framåt. Och med facit i hand så borde jag ha sökt hjälp mycket tidigare. Men jag förstod inte hur jag mådde tills droppen fick bägaren att rinna över och hela mitt liv rasade totalt.

Skäms inte för hur du mår eller känner just nu och ta hand om dig för det är inget fel på dig.

Diizkmedel
2012-04-22 11:29
#2

Hej! Ehm… Jag vet inte vem som skrivit detta. Men detta är då inte sant :P jag har nu ändrat lösen så vem som än skrev detta kan inte göra om det. Tror det är ngn av mina kompisar då dem 3 första resorna har hänt. Men resten är garanterat påhittat. Förlåt för detta. Och har som sagt ändrat lösen nu så detta inte kan hända igen :) MVH // Jessica À-Z

That that don't kill you can only make you stonger

[SallysPigge]
2012-04-22 15:27
#3

Då kan du inte kalla den personen kompis, för detta är inte kul alls, då riktiga personer mår dåligt på riktigt och skall inte göras narr av.

Diizkmedel
2012-04-22 15:30
#4

Hon är fortfarande min kompis, det kommer hon att vara långt framöver, hon är bara kanske inte den som tänker igenom saker. -.-

That that don't kill you can only make you stonger

[SallysPigge]
2012-04-22 15:44
#5

Det finns roligare saker att skämta om , för många så är detta inte kul alls utan riktigt allvar. Men visst ropa efter att vargen kommer, för när den väl kommer så vill ingen hjälpa.

Diizkmedel
2012-04-22 15:45
#6

? lol xD Kan ingen ärligt talat bara låsa tråden?

That that don't kill you can only make you stonger

Annons:
martina413
2012-04-26 10:38
#7

hmm? håller med sally. lol? nej detta är allvar.

hoppas att din vän inte gör dig besviken igen

Diizkmedel
2012-04-26 22:54
#8

Kan någon bara stänga tråden innan fler onödiga kommentarer läggs till -.-

That that don't kill you can only make you stonger

Upp till toppen
Annons: