Annons:
Etiketterpersonlighetsstörningarborderline
Läst 1948 ggr
EmoSasuke
2012-04-24 18:05

Mobbad av färdighetstränare? (lång text)

Jag går i en DBT-grupp då jag har Borderline, men jag tycker att jag blivit utstött och lite mobbad av handledarna hela tiden t.ex. så de avbryter de mig nästan jämt när jag säger något, medans de andra får prata fritt, ger mig irriterade blickar, himlar med ögonen och suckar, har hela tiden trott att jag överdrivit, som sits få fick inte jag äta en macka i början av DBT:n för att det tydligen var förbjudet (de sa det till min terapeut och hon fick ta det med mig), men de säger aldrig åt andra när de gör likadant..

Men idag tog priset, förutom att abryta mig hela tiden som vanligt fast "ordet var fritt" och vi skulle diskutera vad känslor kan få en att göra, t.ex. om man är glad så kanske man skämtar, och är man arg kanske man skriker eller slår till någon, allt skulle ju vara tydligt alltså, och dom bad oss diskutera vad vi trodde att det betydde, och jag sa att om jag t.ex. blir arg så kanske min handling från min känsla är att jag klipper till någon, och är jag glad kanske jag skrattar med någon, då SKRIKER en annan deltagare "JAG FÖRSTÅR INTE VAD HON SNACKAR OM!!!!!" bara rakt ut när jag pratade, 2 gånger, men hon förstod när handledarna sa samma sak fast om andra känslor, och alla skulle ju dela sin syn på det hela, sen så sa hon också att hon blev så förvirrad och tyckte att jag drog bort från ämnet fastän jag inte gjorde det, och då sa en av handledarna helt plötsligt: "Ja, det är bra att ni abryter när det blir för mycket, vi kanske ska göra så istället att ni för avbryta varandra så att vi slipper sitta som två vakthundar och avbryta er när vi tycker det blir för mycket." och var helt seriös och menade det..

Jag blev skitchockad och pratade med min teraput efteråt och hon blev rasande, för man fick inte göra så och det är deras jobb att avbryta, inte deltagarnas! För då kan ju någon som inte gillar mig förbjuda mig från att prata jämt t.ex..
Så hon skulle prata med färdighetstränarna då det inte är första gången de pekar ut mig sådär utan anledning och trycker ned mig, en annan deltagare som höll med i det JAG sa såg litka paff ut hon när dom vräkte ur sig sådär..

Jag känner mig grymt arg, ledsen och framförallt KRÄNKT hur dom behandlar någon som dom vet har haft problem i hela livet med b.la. mobbning både från elever och lärare.

(Angånde den andra deltagaren så hade hon suttit och varit ledsen hela dagen och knappt hört nåt alls för att hon grät och jag hjälpte henne tidigare när hon var ledsen och jag lägger ingen skuld på henne då hon var jätteupprörd och hade jättemycket annat att tänka på och kunde nog inte ta till sig så mycket p.g.a. det. Det är handledarnas beteende som jag är arg på.)

Det kanske finns med på film om det spelade in just då förresten.

Vad tycker ni jag ska göra?
Tycker ni att dom har rätt att aldrig låta mig säga något utan sneda blickar osv.?
Och allt annat.. Vet inte om det är rätt forum eller ämne men jag var tvungen att skriva av mig känner mig så besviken och kränkt hur någon som jobbar med personer som mår dåligt kan vara så utstuderande som dom varit, och det är ju mer dom gjort som inte står i trådstarten, men jag orkar inte skriva något om det nu.

~Master and Monster~

-Welcome to the nine circles of Hell. Which one do you belong to?-

Vill ni läsa min blogg? Vill mer än gärna ha hjälp, skriv då ett PM så får ni användarnamn och lösenord, och även adressen såklart, så ni kan läsa den. OBS! Det är oftast ingen rolig läsning…

Annons:
Svion
2012-04-24 19:08
#1

Hon som skrek projicerade antagligen sin temporära ilska mot dig i det fallet att döma av faktumet att hon kunde lyssna till samma ord från en annan mun.

Jag går själv i DBT-grupp, och vad jag lärt mig i sådana fall är att om man inte känner sig välkommen i handledarnas förhållningssätt så är dom inte välkomna i ens egna respons. Spela roll vad dom gör, ger dom snea blickar så ignorera skiten ur det. Analysera vilka miner och känslouttryck från en själv dom reagerar på och bryt allt som ger dom möjlighet till det. 

Dom snear dig, snea allt dom reagerar på.  

Och ja, nu kommer jag få ett antal klagotjut från andra på forumet om att det "inte är rätt väg att gå". Jag bryr mig inte, jag vet bara att det är alltid lättare att flina sönder andras dåliga bemötande än att mentalt spränga sig själv när andra pucklar.

"One day we’ll look back at this
And laugh and laugh and we’ll die laughing
One day we’ll look back at this and laugh"

Upp till toppen
Annons: