Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 2876 ggr
Josuse
4/29/12, 8:07 PM

Självmordsbenägen vän

En mycket nära kompis till mig har haft ett riktigt svårt liv. 
Redan i mellanstadiet skar hon sig, men hon gömde det så dem flesta såg inte.

När vi blev äldre så flyttade hon ifrån mig och alla hennes vänner.
Hon började i en ny skola där hon är helt ensam.

Vi trodde att allt var okej, men då hörde vi att hon försökt ta sitt liv. Och det slutade inte där. Inom en månad har hon försökt ta sitt liv 4 gånger! Hon skär sig också ännu mera nu och äter knappt.

Hon är i stort behov av hjälp som ni kanske kan förstå. Jag vet inte hur jag kan hjälpa henne. Jag vill inte bara sitta still och inte göra någoting. Har ni varit med om något sånt här? Har ni något tips, något som kan ge henne livsgnistan tillbaka? Eller något som jag kan göra för hennes skull? 

Glad för era svar, kram.

Annons:
[theoneandonly]
4/29/12, 8:15 PM
#1

En sak du kan göra är väl att försöka få med henne till psykakuten eller om det finns något mobilt team som kan rycka ut och se hennes behov av inläggning?

För i den situationen kan du ringa dem och även vara med och förklara hur det ligger till. I värsta fall tar det med en läkare som skriver intyg på att hon behöver läggas in, då blir det en LTP.

Hoppas jag var till någon nytta. Kram!

Josuse
4/29/12, 9:28 PM
#2

Tack så mycket för dina råd. Först ska jag ska prata med hennes bror och så ska vi försöka fixa detta på något sätt. 
Jag tror faktiskt att hon behöver vara på någon slags inläggning, ska kolla upp det där med mobilt team eller något sånt.

Tack, kram!

[theoneandonly]
4/30/12, 11:37 AM
#3

Det är bra att du ska prata med hennes bror, ju fler ni är som hjälper henne. desto bättre kommer det gå. Även om hon kan uttrycka sig att ni går bakom hennes rygg och möjligtvis att hon kommer säga en hel del dumma saker i ren ilska. Men ta det lätt, det kommer gå bra. Se bara till att finnas där, det gör mycket.

och om hon får den hjälp hon behöver så kommer hon nog tacka dig och brodern enorm.

Hoppas på att det löser sig. Kram!

Upp till toppen
Annons: