Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 3471 ggr
exitingsvillemo
5/8/12, 12:08 AM

Panikångestattack som inte ger med sig

Panikattackerna är inget nytt för mig, så när det började vid 8-snåret ikväll reagerade jag inte nämnvärt. Men nu är klockan strax 12 och det vägrar ge sig…

Har kraftigare symptom än jag normalt får. Brukar "bara" ha hjärtklappning och lite tungt att andas, men nu tror jag hela panik-registret kom… Hjärtklappning, svettningar, svimningskänslor, tryck över bröstet, yrsel mm mm.

Trodde ett tag att jag hade jordens insulinkänning (diabetiker) då alla symptomen påminde om just det, men enligt sockermätaren är det inte så, utan det måste ju helt enkelt vara så att det är en panikattack, som gått överstyr…

Jag brukar ju inte bli rädd, då jag vet vad det är, men när det håller i sig så här länge och är så kraftfullt så måste jag erkänna att jag blir lite oroad, alla möjliga andra sjukdommar har vandrat igenom min hjärna.

Vet inte riktigt vad jag ville ha ut av detta inlägg, behövde nog mest försöka koncentrera mig på ngt annat än denna otäcka känsla tror jag.

Ska krypa ner bredvid sonen nu och kramas lite. Att hålla i en liten hand brukar kunna hjälpa mot det mesta =)

Hoppas ni andra har en lugnare natt =)

Annons:
Monsva
5/8/12, 6:29 PM
#1

Hoppas du mår bättre nu…?

exitingsvillemo
5/9/12, 8:14 AM
#2

#1 =) Ja tack, mycket bättre. Lyckades somna och det hela var över när jag vaknade =)

tezzanr1
5/10/12, 12:27 PM
#3

Panikattack kan vara länge och det är riktigt ottäckt..Men går över som tur är…Skönt du bättre

[Vargöga]
5/12/12, 6:28 PM
#4

Jobbigt med dessa panikattacker. Mina drar också ut på tiden. Har ingen medicin mot dessa och jag har faktiskt blivit bättre så dessa kommer inte så ofta nu för tiden.

Monsva
5/12/12, 7:39 PM
#5

Mina panikattacker har planat ut under årens lopp och är nu mera näst intill obefintliga. Ge aldrig upp hoppet om att det kan bli bättre!

word71
10/8/12, 4:21 PM
#6

Panikångest är aldrig kul, men att krypa ner oss ett litet barn låter som en bra ide, här finner du en bra artikel om panikångest: http://jonasgademinblogg.blogspot.se/2012/06/jonas-gade-comunicera-hur-kan-jag.html

Annons:
Upp till toppen
Annons: