Annons:
Etikettakuta-situationer
Läst 2500 ggr
htt
2012-06-09 01:35

Hur får jag hjälp?

Har lidit av depression i över ett år nu men det var inte förrän i januari jag sökte hjälp av läkare då jag hade stora sömnsvårigheter och inte fått sova på flera dygn.

Läkaren skrev ut både Sertralin och Lergigan åt mig, och sa att jag skulle bli kontaktad av deras psykolog så fort som möjligt. Då jag har haft väldigt svåra perioder så känner jag verkligen att jag behöver få prata med någon NU. Nu har det gått flera månader och jag har ännu inte blivit kontaktad av dem ännu. Har höjt dosen på sertralinet men för att jag ska må bra så räcker det ju inte med endast medicinering!

Har tidigare pratat med kuratorn på skolan (skulle ha tagit studenten nu idag) men tycker att han bara snackar rent bullshit. Och då jag har varit sjukskriven sedan i slutet av februari har jag inte haft tillgång till detta heller.

Har försökt nå vuxenpsyk utan resultat, och frågan är nu.. Hur tycker ni att jag ska göra? Det vore ju bäst att komma i kontakt med någon nu innan semesterna startar. Ibland känns det som att det enda sättet att verkligen få hjälp på, är att på något sätt skada sig själv så mycket att man får komma in via den vägen, men jag vet att det är FEL.

Annons:
Geru
2012-06-09 02:24
#1

Det finns akutpsyk har jag för mig - men är osäker på hur det fungerar. Du kan även försöka nå en psykolog privat, det brukar gå fortare, men då kostar det pengar.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Jess89
2012-06-09 15:08
#2

jag hade samma problem när jag var på vårdcentralen. Jag fick både sömntabletter och även mot mitt dåliga mående. De skulle höra av sig igen, men hörde aldrg av dem. Hur gammal är du? testa att kontakta ungdomsmottagningen de brukar ha kuratorer som är gratis. De brukar ringa upp däremot har jag för mig att det är kö dit… Så kanske inte den bästa lösningen men kontakta dem och se vad de säger.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Upp till toppen
Annons: