Annons:
Etiketterstresstvångstankar
Läst 5156 ggr
Bazoka
2012-06-24 05:08

Inbillar mig att jag har svårt att andas? Tvångsta

Jag börjar bli lite orolig..För en vecka sedan började jag inbilla mig att jag har svårt att andas, från ingenting? Varje natt, när jag lägger mig ner på natten så börjar jag tänka på min andning, o då känns det så svårt att andas! Jag tänker "det är bara jag som inbillar mig bla bla bla.." men hjärnan säger endån till den meningen att den ljuger, hjärnan vill att jag ska tro att jag har svårt att andas, typ. Detta börjar bli riktigt frustrerande! Jag började ta nässpray innan jag la mig, vilket jag inbillade  mig i att "det hjälpte" och jag kunde somna hur lätt som helst, precis som innan. Jag tog det varje natt, i typ en vecka nu. Men asså.. Har fått reda på att man kan bli beroende av nässpray, vilket jag tror att jag har blivit.. Därför bytade jag till saltlösning, MEN.. det "övertalar inte min hjärna". Det är NÄSSPRAY som ska vara hjälpmedlet typ.. Går inte att sova. Har varit uppe inatt för att jag inte kan sova för jag har inget nässpray.. Detta gör mig riktigt orolig! Ska jag leva med detta resten av mitt liv? Hur ska jag göra..? Är bara 13 år och detta känns.. ja helt fruktansvärt!

Jag har också typ.. "tvång ångest" alltså jag tänker: "Om jag inte gör det händer detta osv.." det gör mig rädd, för jag tror ju att det ska hända om jag inte gör det osv.. T.ex: "Jag ser en vattenpöl o tänker gå i den, men gör inte det för at jag har nya skor som jag nt får smutsa ner osv. Men då kommer tanken upp: Om du inte går i där så kommer det hända din allra käraste något hemskt! Du kan väll offra dina nya skor för henne?" osv.. Det är också en hel del problem. Jag börjar bli rädd för mig själv.

Annons:
Upp till toppen
Annons: