Annons:
Etiketterom-sajtenom-ifokus
Läst 2628 ggr
David
6/27/12, 12:59 AM

Nya medarbetare!

Jag har glädjen att hälsa tre nya Medarbetare välkomna till Psykologi iFokus!

Cecilia77
feliciahanssen
Jess89

Kvar sedan tidigare har vi
Hawknestgrove
Mia

Hoppas att våra nya Medarbetare kommer känna sig välkomna här, och gärna presenterar sig i denna tråd.

Jag som Sajtvärd kommer tyvärr fortfarande bara titta in sporadiskt tills arbetet lugnat ner sig lite…

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
Jess89
6/27/12, 12:47 PM
#1

Har ett förslag och göra en tråd där alla presenterar sig lite (sajtvärd och medarbetare). Tråden kommer att hållas uppdaterad så man hela tiden ser vilka som är Sajtvärd och Medarbetare.

Vad tycks om mitt förslag?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

PiganX
6/27/12, 10:31 PM
#2

#1 Det låter som en superbra idé! Vi medisar får ju inte ändra något på sidan, men kanske David vill göra en sån kategori? Glad

Men självklart kan jag presentera mig själv sålänge.

Jess89
6/27/12, 10:32 PM
#3

#2 var bara ett förslag, så får vi se vad David tycker om det. Alla förändrngar behöver inte ske på direkten.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

PiganX
6/27/12, 10:49 PM
#4

En presentation av mig själv alltså.

Jag heter Felicia, och jag är uppvuxen i Kiruna, en stad låångt i norr med långa och kalla vintrar med vanligvis 20-40 minusgrader. På somrarna är det midnattssol där och varmt, men tyvärr har vi bara sommar i ca 3 månader.

Just nu bor jag lite utanför Stockholm, och vill gärna skriva att jag har 3 hundar men (tragiskt nog) har två av våra hundar gått bort på bara 8 dagar. Det är väldigt svårt att vänja sig vid det, så står fast vid att jag 3 hundar men att bara 1 av de är i livet.

Min hund Leo är i princip hela mitt liv. Det är han som får mig att orka kämpa vidare och inte ge upp. Jag vet ju att han behöver motion, lekstunder och uppfostran så då blir det ju automatiskt så att jag inte kan sitta inne under mina dåliga dagar. Prioriterar alltid honom före mig själv, och ser alltid till att han har det så bra som bara är möjligt.

Jag är en människa som bryr sig ganska mycket, och det är både negativt och positivt. Jag tar åt mig av saker alldeles för lätt, tyvärr. Och jag mår ofta dåligt över vetskapen att den här världen är såpass orättvis som den är. Det gör så ont att veta att andra människor är ensamma eller mår dåligt, att det existerar misshandel, djurplågeri, krig, mobbning, psykisk misshandel och våldtäkter. Men i övrigt är det ju en positiv egenskap att bry sig.

Jag vill finnas till för så många som möjligt och en av sakerna som tar mig upp ur sängen även när jag bara vill ge upp och sluta bry mig, är att jag kan hjälpa andra människor. Jag vet hur det känns att inte ha någon, och vill därför finnas till för så många som bara är möjligt. Just därför driver jag sajten Ensamhet och är Medarbetare på Behandlingshem, Svåra Tider och nu Psykologi.

Jag är 164 cm lång (eller kort), har mörkbrunt hår som räcker ner till brösten och klär mig oftast i linne och leggings, men nästan alltid mörka kläder.

Jag är väldigt öppen av mig, kan berätta det mesta om mig själv utan större problem om jag vill. Om någon däremot försöker tvinga mig så vägrar jag, känns inte alls kul.

Jag har trotssyndrom (ODD), och Asperger.

Jag hoppas att ni fått en bra bild av mig, undrar ni något så är det bara att fråga på. Jag hoppas att ni kommer trivas med mig här. Kramis! Glad

Jess89
6/27/12, 11:15 PM
#5

En personlig presentation om mig

Jag heter Jessica och jag är uppvuxen i Norrköping, Östergötlandslän. För några år sedan flyttade jag till Katrineholm, Södermanland. Men har nu planer på att flytta till Norrköping igen för att jag har min släkt där. Just nu bor jag med sambon och cornish rex katten Mjau.

Sedan liten ålder har jag alltid varit galen i katter, och det har länge varit en dröm om att ha katt i hemmet. Om jag blir tvungen att göra mig av med katten blir det antagligen en ny kisse i mitt hem i framtiden. Vill nämligen ha en katt i mitt hem.

Jag är en väldigt envis människa och vill för ofta ha rätt, även om jag ofta inser att jag har fel. Tänker väldigt ofta på andra människor och vill deras bästa, bryr mig för mycket om andra ibland. Har drömmar att bli kurator/psykolog, på senare tiden har jag även planer på att arbeta med missbrukare.

Om jag inte blir något av detta kommer jag antagligen att arbeta med människor som jag verkligen tycker om. jag trivs när jag får hjälpa folk som behöver hjälp.

Det var lite om mig, har ni några frågor är det bara att ni frågar på.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Upp till toppen
Annons: