Annons:
Etikettbehandling
Läst 2931 ggr
[theoneandonly]
2012-07-13 17:34

Mediciner..

Hur mycket kan man kräva av läkare på vården?

Jag önskar att jag inte hade 5 olika mediciner, men jag ska väl tacka för att det ändå bara är 5! Jag vet inte om det ligger något mer bakom mitt mående.

För en vecka sedan kom jag hem från psyk, efter 5 veckor av inläggning.

Skönt var det att komma hem efter de veckorna inlagd. Kände att jag bara drogs ner ännu mera under de sista veckorna på psyk.

Men nu undrar jag lite över hur era erfarenheter ang dessa mediciner är enligt dig/er?

Dessa mediciner och doser tar jag.
Propavan (insomningstablett, tar 150mg*2)
Ergenyl (stämningsstabiliserande, 300mg*5)
Voxra (antidepressiv medicin, 150mg*1)
Venlafaxin (antidepressiv medicin, 75mg*1)
Venlafaxin (antidepressiv medicin, 150*3)
Theralen (behovsmedicin)

Annons:
Allamej
2012-07-13 17:36
#1

Kan dom inte bara öka din venlafaxindos så du slipper se det som 2 olika tabletter?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

vallhund
2012-07-14 06:54
#2

Propavan finns bara i 25 mg. 2 t till natten är en ganska vanlig ordination, dock så är de inte insomningstabletter, de är sömntabletter som gör att man får en längre sömn utan uppvakningar. Fördelen är att den inte är beroendeframmkallande som många andra sömnmediciner.

Theralen kan oxå hjälpa till för sömn.

mvh

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[theoneandonly]
2012-07-14 19:20
#3

# 1 - Nej, för jag tar mindre dos på morgonen och sedan större dos på kvällen. Men jag vet inte varför dom bara kan höja. Men det kommer väl sen. Kan ju inte bara öka medicinen så mycket helt plötsligt.. Som man kan när man ligger inlagd på psyk.

# 2 - Om det ger längre sömn så funkar dom inte på mig, kan vakna flera gånger på nätterna ändå. Men jag blir sömnig efter någon timme när jag tagit dem. Ja, tar theralenen om jag känner att det behövs även för den delen.

Tack För era svar!

[0albert]
2012-07-16 21:38
#4

Hej,

Min syn är att psykologin missbrukas och används helt fel om man tänker på grundsyftet. I stället för att sätta press på patienter…ge medicin…så finns det andra lättsammare mer fungerande sätt att få folk friska. Lika så bör man absolut sluta missbruka denna "konst" övrigt i samhället! Vi växer och mognar!

Kram!

vallhund
2012-07-16 22:18
#5

# 4

Hur menar du nu?

Det är inte psykologin som vetenskap som sätter press på patienter eller ger mediciner, inte ens dess utövare, psykologerna skriver ut mediciner.

Utveckla gärna ditt påstående om att det finns lättsammare o mer fungerande sätt att få folk friska. Och framför allt, friska från vad, alla psykiska sjukdomar, eller vissa o i så fall vilka.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[0albert]
2012-07-16 22:34
#6

#5

Min förståelse är att Psykologi inte skall för det första fråga ut patienter efter information de inte har. Det är press. Sedan att "packa" människor med mediciner fungerar inte i längden…Foten i munnen

Annons:
vallhund
2012-07-16 23:33
#7

# 5 Ett ord föll bort, psykologer skriver inte ut mediciner, det kan bara läkare göra.

# 6 Ditt svar är = goddag yxskaft, försök igen så kanske vi vanliga dödliga förstår vad du menar.

Vilka metoder är fungerande, o lättsammare?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[0albert]
2012-07-17 08:09
#8

#7 Och? Jag är ingen psykolog, ingen läkare detta är inte mitt område. Du har det jag skrivit, nöj dig med det

vallhund
2012-07-17 11:12
#9

# 8

Eftersom du skriver att det finns fungerande o lättsammare metoder så måste du väl veta vad du menar/syftar på? Annars är ditt inlägg bara meningslöst.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[0albert]
2012-07-17 13:45
#10

Som skrivet. Att bli utfrågad om saker man inte har svar på är inte läkande.Glad

Upp till toppen
Annons: