Annons:
Etikettbehandling
Läst 2419 ggr
Jess89
2012-07-14 23:38

sväva på moln/ nått botten

Hej!

Jag börjar bli galen, är inne på min andra dag med ångest/panik. För några dagar sedan var jag på arbetsintervju, som inte gick som jag hade tänkt mig. jag fick arbeta men blev lurad och kände att jag inte alls mådde bra efter att jag kom därifrån.

I vanliga fall är mitt mående upp och ner. Har haft sådana här dagar innan då jag har haft ångest/panik. Börjar fundera på om jag kanske behöver medicin.

När jag mår dåligt känns det som att man har nått botten. När jag är glad svävar jag på moln.

Någon som har några bra tips på vad man kan göra?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
BaraLisa
2012-07-15 14:55
#1

Är det aldrig några "mellanlägen"? Småglad, halvarg, halvless osv.

Med vänliga hälsningar Lisa

 

Jess89
2012-07-15 15:26
#2

#1 Nej, känns inte som så.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[theoneandonly]
2012-07-15 17:27
#3

Kan handla om att du är bipolär?  Har ingen någonsin märkt dessa lägen på dig? Hoppas du får reda på det du söker. Många kramaR!

Jess89
2012-07-15 17:31
#4

Ingen aning, vad jag vet finns det inte i släkten. Kan du komma även att det inte finns i släkten?

har ingen aning ingen har sagt att mit humör svajar förutom sambon då. Men ingen annan i min närhet har sagt något. Men oftast med sambon har det och göra med att jag blir arg utan mat i mig.

Jag har nu kontaktat vårdcentralen där jag bor och hoppas på att det leder till något. Blir sjukskriven en period om jag får som jag vill.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Svion
2012-07-15 19:10
#5

Det är inget särdeles onormalt med att känslolägen drar sig lite längre för vissa än för andra. Det kan till och med handla om att du inte tänker på huruvida du mår "okej", eller "halvt" när/utifall du gör det om du är van vid att reagera kring starka känslor. Försök att stanna upp någon gång då och då. Känn efter även om det inte är någon speciell situation. Om du har svårt att hitta sådana lägen kan det handla om stress.

Det kan ju dock självklart röra sig om någonting annat också.

"One day we’ll look back at this
And laugh and laugh and we’ll die laughing
One day we’ll look back at this and laugh"

[theoneandonly]
2012-07-16 19:12
#6

Jess89: Det behöver inte ligga i generna utan kan även kan det komma sig av att man under barndommen har varit med om något som rubbat en del inom dig. Det behöver inte visa sig förrän i tonåren.

Symptom vid bipolär sjukdom.

Symtom

Under en manisk period är det vanligt att man är överdrivet upprymd, överaktiv och har ett extremt stort självförtroende. Man kan också lätt bli irriterad och vissa behöver mindre sömn.

När man är deprimerad känner man sig ofta nedstämd, har svårt att koncentrera sig och har dåligt självförtroende. Det är också vanligt att man får sömnbesvär och minskad eller ökad aptit.

Ibland kan man ha maniska och depressiva symtom samtidigt.

läs mer: http://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Manodepressiv-sjukdom---bipolar-sjukdom/?ar=True

Annons:
PiganX
2012-07-17 15:06
#7

TS - Jag känner verkligen igen mig.

Jess89
2012-07-17 15:28
#8

Var och pratade med en läkare igår (fick en snabbtid) har nu fixat medicin mot depresion mm. Så hoppas på att må bättre om ett tag.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

PiganX
2012-07-17 15:36
#9

#8 Vad skönt.

Jess89
2012-07-17 15:40
#10

#9 Otroligt skönt men det tar ett tag innan medicinen gör fullnytta. Men har nu bestämt att jag ska äta dem längre än sist (la av efter en vecka). Känns bättre nu eftersom att vårdcentralen verkar ta mig mer på allvar.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Upp till toppen
Annons: