Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 1916 ggr
[theoneandonly]
7/23/12, 5:27 PM

allt stryper sig..

När min ångest kommer, känns det precis som jag ska kvävas, att allt bara stryper åt runt halsen. Jag har Theralen mot ångesten, men det värsta är att nu börjar ångesten komma lite hipp som happ, alltså att jag inte märker av precis innan.

Det är otroligt jobbigt och jag vet att man kan ta theralen direkt när ångesten kommer. Men det funkar inte på mig, jag vet inte om jag ska se över och kanske byta ut denna mot någon annan ångestdämpande. Men vilken är effektiv? Några förslag?

Vill ju egentligen inte ha mer mediciner, men ångesten gör det obarmhärtigt att leva. (åtminstone känns det så!)

Alla svar tas emot tacksamt!

Annons:
Mysan59
7/24/12, 1:35 PM
#1

Jag skulle råda dig till att kontakta din läkare och prata om dina problem och ev. prova annan medicin.

Hoppas du mår bättre snart!

romperstomper
8/12/12, 6:34 PM
#2

Har provat Theralen, funkar inte alls på mej, problemet är att din läkare förmodligen inte vill skriva ut stesolid eftersom det kan bli ett beroende, men det hjälper mej på nätterna när ångesten kommer. Annars så har jag haft nytta av Zoloft dagtid, det kan du nog få utskrivet. Sen är ju frågan om du orkar gå till botten med dina känslor, PDT är bra!

Glad

Upp till toppen
Annons: