Annons:
Etikettbipolär-sjukdom
Läst 4209 ggr
Pärlfisk
7/23/12, 5:51 PM

P-piller bipolär

Är det någon som vet hur det funkar med att ta p-piller och vara bipolär?

Annons:
[theoneandonly]
7/23/12, 9:44 PM
#1

Äter du medicin för din sjukdom?
Isåfall står det nog i bipacksedeln, eller så går du bara in på www.fass.se och skriver in medicinens namn så får du svar på din fråga. Hoppas du får de svar du söker, kram!

Pärlfisk
7/24/12, 9:55 PM
#2

Det var inte så jag menade, jag syftade på vad p-piller kan ge för biverkningar, typ att hormonerna fuckas upp och man får ännu mer svängningar, men tack ändå

[theoneandonly]
7/25/12, 3:05 PM
#3

Jag förstår inte riktigt.. du undrar om sjukdomen bipolär fuckar upp hormonerna från p-pillrena.. Ehm, det får du nog fråga antingen på ungdomsmottagningen eller ringa 1177.

För egentligen tror jag ju inte att sjukdomen påverkar effekten på p-pillrena. Utan isåfall är det nog bara det bipolära som gör svängningarna värre för stunden.

Äh, kanske var helt fel svar på din fråga.. Försökte iallafall! Kram & hoppas du får svar på din fråga.

[MissNathalie]
7/25/12, 7:30 PM
#4

Jag hamnade i en depression tack vare minipillret Cerazette. -.-

Jag rekommenderar p-ring eftersom det är låg dos hormon utan att vara osäkert. Jag käkar SSRI och jag tror att den tar bort humörsvängningarna av p-ringen. Andra p-piller jag testat har gjort mig förjävlig eftersom jag är känslig för hormoner.

Jag har ingen aning om hur p-ringen skulle fungera utan mina antidepressiva faktiskt.

Jag är inte bipolär men jag hoppas att denna information kan hjälpa dig lite iaf. :)

David
8/5/12, 5:44 PM
#5

Skulle rekommendera att du pratade med din läkare om det, vissa läkemedel är inte bra att kombinera, och jag misstänker att två läkemedel som båda påverkar hormoner/nervinpulser/centrala nervsystemet kan ställa till det lite.

Men prata med din läkare eller ungdomsmottagningen så får du säkert bra svar.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

dragonstar
9/18/12, 1:11 PM
#6

Jag har ätit p- piller i flera år och nyss fått min diagnos ska in och hämta ut min nya medecin idag, men jag har sen innan ätit Fluhexein med  p-piller (cileste) och det har funkat för mig.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Upp till toppen
Annons: