Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 2744 ggr
[theoneandonly]
7/26/12, 5:36 PM

Ger snart upp!

Jag har bara lust att ge upp. Det känns som om det aldrig kommer bli bra! Och dagen har varit uppochner, helt överdrivet flummig, till deppig flera gånger idag. Det suger och jag hatar min situation just nu.

Så, vad sjutton gör man när det känns som allt bara rinner ut i sanden?

Annons:
Geru
7/26/12, 5:38 PM
#1

Man tar det lugnt och försöker ta småsteg frammåt så gott man kan :)

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[bamsen]
7/26/12, 5:43 PM
#2

Se ljusglimtarna omkring dig, någonting måste du ha. Om än bara att kaffet satt väldigt bra, solen skiner in genom fönstret, det luktar gott, bra musik, ett fint sms?
När det blir för många tankar för mig och jag bara vill dö rent ut sagt ställer jag mig antingen och diskar, städar eller börjar rensa ut garderober.. man får något annat att tänka på och vips är man klar och man har iallafall någonting ordnat omkring sig! Bara ett tips GladStyrkekram!

[theoneandonly]
7/27/12, 4:40 PM
#3

#1 - Jo jag försöker, men får ångest av att inget göra också.

#2 - Jag försöker så gott jag kan att se de små ljusglimtarna, men jag får ingen känsla.. ingen lyckokänsla.. ingen livsglädje.

Men tack för alla tips.

Det betyder mycket att ni svarade, och gav tips!

PiganX
7/27/12, 7:48 PM
#4

Är det något speciellt som tynger ner dig och gör det svårt att se det positiva?

[theoneandonly]
7/27/12, 7:58 PM
#5

# 4 - det finns väl en hel del saker som tynger mig. Dels pengar som jag inte har. Vilket innebär att min sambo får betala mina räkningar och mediciner och sjukhusvistelser. Vilket i sig gör att jag mår dåligt över att han ska behöva betala allt för mig.
Sedan är det en del problem inom min familj. Kommer inte så bra överrens med min mamma, när jag låg inne så tyckte hon jag gjort fel val som lagt in mig på psyket. Och hon sa inte ett enda stöttande ord under de 5 veckor jag låg inne. (Hon är alkoholist) Och när jag låg inne hade hon försökt att begå självmord genom att köra FULL. Sedan hade hn tydligen försökt gasa ihjäl sig men glömt silvertejpen..

Ja, allt bara får mig att vilja dö just nu. Känns hopplöst helt enkelt!

Och ja, det är skitbra att min sambo ställer upp som han gör - men jag får skuldkänslor. Och när vi väl bråkar så får jag det i ansiktet att han BETALAR allt, så har det blivit innan.. och ja, det är väl inte sista gången vi bråka.. lär ju få höra det flera gånger.

JAG HATAR MITT LIV!

Hemskt och säga så, när jag har en dotter och sambo + några vänner som älskar mig och finns vid min sida. Men det är svårt och se ljuset i en låååååång mörk tunnel.

PiganX
7/27/12, 8:14 PM
#6

#5 Förstår att du får skuldkänslor när han betalar allting. Varför jobbar du inte? (Om jag får fråga).

Och varför kastar han det i ansiktet på dig när ni bråkar? Vill han inte betala?

Och jag tycker att det var starkt av dig att lägga in dig på psyket, istället för att (som din mamma) försöka ta livet av dig. Kanske är hon avundsjuk, för att hon själv inte vågat ta det stora steget?

Finns det inget i ditt liv som du känner att "det här får mig att vilja leva"?

Jag vet hur det känns att vara i den där tunneln utan utgång. Under vissa perioder har jag varit 100 på att jag snart försvinner, har planerat och allt. Men sen så kommer det något litet, litet ljus där låångt borta som får mig att tänka "men, vad är det där? jag kanske ska vänta lite". Är ju lite det livet går ut på, upp och ner gångar.

Annons:
Jess89
7/28/12, 11:48 PM
#7

Försök och tänk på det lilla ljusa i ditt liv och fokusera på det. Jag vet precis hur det känns även om jag inte skulle kunna ta steget och göra något. Jag vet nämligen att det alltid blir bättre någong gång. Livet kan inte alltid vara ett helvete. Jag har gått igenom mycket, men man får aldrig ge upp man måste försöka se ljusa glimtar i livet och försöka att göra det bästa av det.

Starkt av dig att lägga in dig!

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[theoneandonly]
7/29/12, 11:56 AM
#8

# 6 - Anledningen till att jag inte jobbar är för att jag dels är sjukskriven, plus att jag fortfarande studerar. Och csn bidraget är ju inget speciellt.

Och i fredags bråkade vi igen, självklart kom detdär med pengar upp igen. Vilket ledde till ännu mer dåliga skuldkänslor. Då ville jag bara dö ännu mera.

Dåliga jävla spiral, faller neråt.

PiganX
7/29/12, 6:43 PM
#9

#8 Var det han eller du som tog upp det med pengarna?

[theoneandonly]
7/29/12, 9:55 PM
#10

Han, som vanligt!! ): Bråk 2 ggr under en helg är inget mitt psyke klarar av

PiganX
7/29/12, 10:01 PM
#11

Har du berättat för honom hur ledsen du blir varje gång han kastar det i ansiktet på dig?

Nej, jag förstår det. Obestämd

[theoneandonly]
7/30/12, 7:45 AM
#12

Ja, han fick reda på det igår.

PiganX
7/30/12, 6:53 PM
#13

Hur reagerade han?

Annons:
[theoneandonly]
7/31/12, 4:46 PM
#14

Han blev ju självklart sur över att jag hade skrivit något på facebook om att jag tyckte mitt liv var hopplöst. Men så är inte fallet, att jag tycker det, javisst det gör jag. Men jag skulle aldrig posta en sån grej på facebook. För de flesta som jag är vän med vet inget om mitt dåliga mående. Och att jag varit inlagd med mera.

Men som alltid har han "rätt". Gör mig så irriterad, och dessutom att han efteråt gulligullar.. tills jag ger med mig. Sedan sker det om och om igen, så fort vi bråkar. Samma visa, olika tillfällen. *Pust*

DjSmurfen
8/1/12, 3:39 PM
#15

Försök att hålla ut, till slut kommer du att se alla ljusglimtar !

PiganX
8/3/12, 6:15 PM
#16

Jag säger som #15, antingen står du ut med honom för det kanske blir bättre med tiden, eller så lämnar du honom och försöker skapa ett eget liv.

Styrkekramar till dig.

[theoneandonly]
8/5/12, 7:23 PM
#17

Förmodligen kommer jag stanna i detta förhållande tills jag dör.

Jag har väl lärt mig att jag inte förtjänar bättre än så. Att ett sådant här förhållande håller mig levande. Även om vårt förhållande inte är riktigt bra.

Men, snart tar jag slut på allt. Det finns ingen anledning längre.

Men tack för alla svar, har betytt mycket. Läst om och om igen vad ni skrivit. Tack!

PiganX
8/5/12, 10:44 PM
#18

Jag var i en sån relation förra sommaren, trodde inte att jag nånsin skulle vilja ha någon annan.. Men jo, nu är jag lycklig med en annan.

[theoneandonly]
8/6/12, 3:11 PM
#19

men det är inte bara dra i från våran relation. Inte när man har barn tillsammans.

PiganX
8/8/12, 1:59 PM
#20

Det finns många som inte är tillsammans, som har barn tillsammans. Att stanna bara för barnet/barnens skull gör allting värre i längden.

Men vill ni förbättra er relation och hålla ihop trots allt, så kanske parterapi vara något att rekommendera?

Annons:
Upp till toppen
Annons: