06. Behandling/Medicin

Paroxetin Actavis

2012-08-11 20:28 #0 av: Jess89

Sedan cirka en månad tillbaka har jag ätit medcinen Paroxetin Actavis, och det har fungerat ganska bra fram till i tisdags. Sedan i tisdags har jag haft huvudvärk dagligen, och börjar tröttna på det.

Någon annan som har ätit dem och har haft samma problem? Det börjar bli ganska jobbigt med huvudvärk dagligen. Inga värktabletter gör någon nytta heller. I tisdags hade jag även värk i ben, behöver visserligen inte hänga ihop med medicinen.

 

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd

Anmäl
2012-08-13 10:04 #1 av: romperstomper

Googlade lite;

http://xpil.medicines.org.uk/ViewPil.aspx?DocID=18128

Står inget om huvudvärk vad jag kan se, du kan ju kolla i FASS för förskrivare också.

Anmäl
2012-08-13 10:11 #2 av: romperstomper

Jodå, det står i FASS;

Centrala och perifera nervsystemet, Mycket vanliga: koncentrationssvårigheter.vanliga: yrsel, tremor, huvudvärk. Mindre vanliga: extrapyramidala störningar. Sällsynta: krampanfall, restless syndrom (RLS). Mycket sällsynta: serotonergt syndrom (symtom kan innefatta agitation, konfusion, kraftig svettning, hallucinationer, hyperreflexi, myoklonus, skakningar, takykardi och tremor).

Anmäl
2012-08-13 15:50 #3 av: Jess89

jag har läst igenom och såg att det stod, tänkte om någon annan här har använt samma medicin och haft samma problem.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd

Anmäl
2012-08-13 16:17 #4 av: romperstomper

OK, kan rekomendera zoloft, har funkat bra för mej och inte gett någon huvudvärk för min del (men det är ju olika).

Anmäl
2012-08-13 17:55 #5 av: Jess89

Jag fick utskriven en annan medicin av läkaren men det fanns inte på apoteket, och känns lite tråkigt att behöva byta efter en månad. har ätit dem i en månad nämligen.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd

Anmäl
2012-08-13 20:59 #6 av: romperstomper

Är det inte samma verksamma substans i båda? Om inte så låter det heltokigt, apoteket ska ha det som finns på marknaden.

Anmäl
2012-08-13 22:12 #7 av: Jess89

#6 Jo det ska det nog vara. Minns inte vad jag fick utskrivet, men det skulle göra samma nytta sa de på apoteket. De ska ju kunna sin sak...

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.