Annons:
Etikettallmän-psykiatri
Läst 1280 ggr
[Kotten110]
2012-08-15 12:31

En något trasslig situation

Halloj,

Tänkte väl skriva detta på relationerforumet men blev avstängd där utan att få veta varför. Det kanske passar här i stället?

Under två år har jag varit nära knäckt av att behöva avsluta en utbildning som jag trivdes riktigt bra i, som kändes rätt. Detta på grund av senare sjukskrivning. Depression bland annat…

Inte bara att jag har svårt att komma över situationen och en del människor där, och utbildningen. Blir ständigt kontaktad av människor från denna och är i samma umgängeskretsar.

Mer än gärna hade jag velat att denna känsla av saknad skulle lösa sig. Kanske att gå färdigt denna utbildning då det känns som något misslyckande.

Är kanske inte bäst på att uttrycka mina tankar men ser det som ett litet hinder att komma vidare och det verkar inte gå åt något bättre håll heller uppenbarligen.

Har någon vänlig och förstående människa tips på hur man faktiskt kommer vidare från denna känsla? Bestämt mig för att inte flytta mer innan jag vet vad som skall göras i form av jobb eller utbildning.

Vem ska man samtala med i fallet. Kommer att gå till kurator men det har inte med bara detta att göra. Mer som ett litet stöd efter tidigare sämre psykiskt mående.

Fråga hellre än att anta saker som jag inte har uttryckt… Tack…

Kotten110

Annons:
sarakaka
2012-08-19 00:01
#1

Man kan ta paus i studierna av många olika anledningar och det är inget konstigt med det! Det kan vara ett jobb, ett sabbatsår, föräldraledighet, sjukskrivning o.s.v.
De enda råd jag har att ge dig är att fortsätta din kontakt med kuratorn och att försöka acceptera att du behöver en paus! Alla är vi olika och livet går inte som på räls. Ibland behöver man göra ett stopp på en station och vila lite innan man orkar tuta vidare. Skäm bort dig själv och ta hand om dig så kommer det andra att sköta sig självt! Du kan plugga senare, det är OK!

sarakaka
2012-08-19 00:25
#2

Jag hoppas att det är ok att jag kopierar från en annan tråd?
En tjej hade skrivit ett jättebra inlägg om hennes skolsituation.

#3skrivet av htt

Jag känner igen mig så väl. Har varit sjukskriven hela våren (skulle ha tagit studenten i juni egentligen) men har insett mina begränsningar och har accepterat det faktum att min skolgång kommer ta längre tid. Ska läsa någon kurs på distans nu till hösten och ta det i min egna takt :)

Upp till toppen
Annons: