Annons:
Etiketterstresstvångstankar
Läst 3323 ggr
makkeosv
9/3/12, 4:37 PM

Jag blir typ hög när jag slappnar av :)

Varje gång jag typ tar djupa andetag och bara låter min kropp vara lealös som spagetti så får jag typ en liten form av skrattattack och jag känner mig helt varm och lycklig i hela mig! Ibland kan de tillomed kännas så sjukt konstigt att jag inte vågar slappna av mer bara för att de blir "för rolig/go" känsla. Varför är de så?

Jag är en väldigt spännd människa och jag slappnar ALDRIG av i vardagen så de när jag blir typ hög eller så, då kanske jag vistas i ett normalt tillstånd bara de att jag inte är van att va i de normala längre?

Jag chippar efter luft väldigt ofta, suckar och pustar för att de är så jobbigt att ta ett andetag ofta. Nu har jag försökt i kanske två dagar att bara skita i de och leva.. Mår lite illa ibland när de kommer tillbaka men nu när jag skriver detta så är jag påväg in i de sjukt roliga och goa känslan. Så sjukt svårt att beskriva men jag vill veta varför de händer så när jag blir avslappnad :) Har ingen annan så? De är riktigt trevligt att man bara genom att slappna av bli helt rolig och fnittrig. Känns verkligen lyckligt då jag är det! Just nu är jag varm i armar och ben och jag känner att ja lever typ, men annars är de typ overkligt.

Palla tänka och känna efter hela tiden, man kan väl bara släppa allt och må bra, vad kan hända? Är så jävla hypokondrisk haha.

Annons:
romperstomper
9/4/12, 6:59 PM
#1

Det låter ju ganska trevligt…..! Du kanske bara njuter av livet?

997
9/4/12, 10:46 PM
#2

Jag avundas dig! Glad

Adnil Eiram
9/5/12, 9:42 PM
#3

Hej.

Jag tror du bäst gör i att gå en andningskurs, faktiskt ;) Det ska jag iaf.

Man kan ju tänka sig att andas borde man väl kunna, men det är något jag tror blir "skadat" genom hur vi lever och vi behöver ibland vägledning i hur vi andas bäst för att må bra. Hjärnan behöver ju bl.a syre för att fungera bra, så när jag gäspar skyller jag alltid på syrebrist ;) inte på att ja e trött. Alltså jag påpekar jag måste bli bättre på att andas helt enkelt. :)

Din kropp reagerar när den ges/finner harmoni, genom att den slappnar av i muskler och medans du andas djupt sätts blodcirkulationen igång och syresätter alla celler i din kropp o knopp, din hjärna kanske får sig lite glädjeskutt och därför upplever du "lycka". Att skratta fungerar även som ett sätt att slappna av, finns ju t.o.m skrattyoga.

Jag tycker du ska försöka leva dig igenom pirret bara, du kankse når nirvana!? Skämt o sido, men visst äre möjligt. Ha gärna någon med dig när du gör detta, som kan fånga upp dig mentalt om det skulle svänga tänker jag.

Det du beskriver är typ det man gör när man börjar meditera; ligger/sitter behagligt, djupa regelbundna andetag, avslappning genom eget tycke och antingen efter några gånger eller redan på en gång märker du ett annat tillstånd, en lättare, luftigare upplevelse i digsjälv som du får genom att kroppen är i balans/harmoni. Testa!! ;)

makkeosv
9/6/12, 12:55 AM
#4

#3 Åh, jag ska fan testa en såndär andningskurs men jag vet inte hur man anmäler sig till nåt sånt? Jag har bara testat hemma lite olika metoder typ meditation. Men vill dock inte bli en munk som sitter och mediterar hela dagarna i streck haha :) Jag har också hittat tillbaks till min andningsrytm då jag legat och kollat på TV så har jag tagit pyttepyttesmå andetag och snabbt tills allt i näsan släppte (de va täppt) och jag kände inte ens att jag andades med en sjuuukt härlig känsla i kroppen, jag röös så glad blev jag men de kom tillbaks så fort jag fick privata problem … LIte synd att tankar osv ska förstöra ens psyke.

Jess89
9/10/12, 11:29 PM
#5

TS vad har du använt för metoder för att lugna ner kroppen? När jag gick hos kurator sa hon att jag skulle ta djupa andetag.
Vore intressant och se vad du använder för metoder då jag ofta känner likadant som dig.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

makkeosv
9/17/12, 4:05 PM
#6

#5 Jag brukade andas i fyrkant men jag tycker inte de passa mig så jag råkade testa "Buteykometoden" utan att jag ens visste va de va och då va de helt underbart då allt släppte och jag kände mig hela jävla asbra! Testa Buteykometoden tror den kommer hjälpa om du är stressad!

www.andasmindre.nu

Annons:
XxKimxX
9/28/12, 7:44 PM
#7

#6

Jag brukar andas medans jag går. T.ex. andas in långsamt medans du tar tre steg och andas ut medans du tar fyra steg. jag tycker att det blir lättare att ha koll på andningen när jag översätter det till rörelser så att säga.

Det brukar alltid sluta med att jag går runt i en cirkel i vardagsrummet eller dyligt. Med det tar bort lite fokus från annat.

"Våra brister gör oss till människor."/Daniel Adams Ray

Upp till toppen
Annons: