Annons:
Etikettallmän-psykologi
Läst 2840 ggr
Ratlings
9/10/12, 6:48 PM

Psykologi

Råkade hamna här när jag googlade på dom olika perspektiven, psykologi.ifokus låg längst upp på listan - hehe Skrattande

Jag har en fråga dock - är det meningen att psykologi.ifokus ska handla mest om - som jag uppfattar att det gör iallafall - psykiska besvär än just psykologi? 
Kikade in här tidigare också för att kanske hitta info om en grej vi höll på med i skolan (perception) och vart ganska besviken då istortsett - inte alla, men nästan - handlar om just psykiska besvär. Om man kollar gammla artiklar så verkar den ju vara mer byggd för psykologi som psykologi, om ni förstår vad jag menar. Obestämd

// Lise
When nothing goes right, go left!

Annons:
Maria
9/10/12, 7:33 PM
#1

Jag tror det är svårt att komma ifrån på en sida som denna.

Intentionen från början var med all säkerhet att fokusera på psykologi och inte psykiatri men det är ju medlemmarna som gör sajten

Jag driver Hälsa iFokus och ibland är det mer som sjukvårdsupplysningen än att just handla om Hälsa men samtidigt så måste ju medlemmarna skriva om vad de önskar så länge det någotsånär håller sig till ämnet.

Svår balansgång.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ratlings
9/10/12, 7:58 PM
#2

Jo medlemmarna gör ju såklart sajten men om den går ur sitt syfte så borde man kunna ordna upp i det. Det finns väl psykiatri, ångestsjukdomar och ätstörningar som är lite mer passande för såna trådar.

Jag tycker det är synd att psykologi.ifokus ska blandas ihop så mycket med psykiatri då det finns dom som faktiskt vill läsa om just psykologi. Inget illa menat mot någon Glad

// Lise
When nothing goes right, go left!

Maria
9/10/12, 8:13 PM
#3

Jag tror att man försökt ett par gånger.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ratlings
9/10/12, 8:36 PM
#4

Tråkigt, att det inte gick att ändra Obestämd

// Lise
When nothing goes right, go left!

vallhund
9/12/12, 2:38 AM
#5

# 2

Finns ingen psykiatri iFokus.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Ratlings
9/12/12, 7:12 AM
#6

#5 Såg det sen när jag kollade efter. Hade verkligen för att det fanns. Men iallafall så finns ångestsjukdomar där man kan skriva om psykiska besvär.

// Lise
When nothing goes right, go left!

Annons:
vallhund
9/13/12, 1:54 AM
#7

# 6

fast alla psykiska besvär/sjukdomar medför inte till ångest.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Maria
9/13/12, 6:20 AM
#8

Psykologi betyder läran om psyket medan psykiatri behadlar de sjukdomar som kan uppkomma varav ångest är en stor del men givetvis inte allt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

vallhund
9/13/12, 6:34 AM
#9

Frågan om ett psykiatri iFokus har varit uppe, men det var inte aktuellt eftersom det ansågs behöva en med kunskap proffesionell kunskap i psykiatri.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Maria
9/13/12, 6:39 AM
#10

Absolut. Det tycker jag också för det är ett sådant brett och komplext område och det är omöjligt att via ett skrivet forum både ge råd och rekommendationer som ändå bara är kommentarer och åsikter från medmänniskor.

Det kan handla om suicidala människor och det kan vara allvarliga störningar i botten.

Sedan blir det alltid tveksamt när människor sitter och pratar medicinering. Jag ser både fördelar och nackdelar med det.

Många vill givetvis höra om andras erfarenheter och upplevelser men de allra flesta reagerar väldigt individuellt på olika mediiner.

En det är livrädda för Lyrica bl.a för de har blivit skrämda på nätet medan Lyrica faktiskt fungerar väldigt bra för många och är rena livlinan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ratlings
9/16/12, 10:51 AM
#11

Jag tycker nog ändå att psykiska besvär - som oftast innehåller ångest - passar bättre på ångestsjukdomar istället för att bomba psykologi som bumbleboo skrev är läran om psykiet. Jag tycker det är tråkigt, och måste säga att jag är besviken Obestämd

// Lise
When nothing goes right, go left!

Upp till toppen
Annons: