Annons:
Etikettertvångsvårdrättsligt
Läst 3136 ggr
iins
2012-09-12 18:06

tvångstankar som påverkar ens liv?

kan tvångstankar påverka ens liv?

det känns verkligen som det..

för så fort jag inte lyder en tvångtanke jag får

(har tvång på istortsett ALLT jag gör)

då så får jag otur.

förut så löd jag alla tvångstankar i ungefär en månad i streck, under den månaden var de ju självklart jobbigt eftersom jag kände mig tvungen att lyda tvånget för annars skulle jag få extrem ångest och få otur på nåt sätt.

sedan började jag skita totalt i tvångstankarna i ungefär en månad och under den månaden fick jag verkligen otur, började bråka med folk vilket jag aldrig gjorde då jag löd tvånget, började få dumma kommentarer osv. fick bara allmän otur..

sen började jag lyda tvånget igen och då va jag fri från att bråka med nån eller att få dumma kommentarer osv.

så tvångstankarna skrämmer mig verkligen..

det känns verkligen som att tvångstankarna kan påverka mitt liv & att jag verkligen får otur om jag inte gör som tvångstanken säger.

så nu känner jag mig tvungen att lyda alla tvångstankar jag får, för annars får jag ju bara otur..

så tvångstankarna kan alltså styra ens liv och påverka ens liv? :S

Annons:
Geru
2012-09-12 18:09
#1

Det sitter bara i ditt huvud, jag lovar dig. Du får inte otur genom att inte följa tvångstankarna; du får möjligen sämre humör vilket kan påverka din omgivning.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Maria
2012-09-12 18:18
#2

Håller med Geru. Tvångstankar finns bara i ens huvud.

Att du upplever att du fick otur månaden du inte följde dina tankar är bara en slump eller att du just räknat allt kasst som att det berodde på dina frånvarande tvångstankar.

Oturliga dagar har alla mer eller mindre ofta och ibland skiter sig allt på en gång.

På så sätt så låter du själv ditt liv styras av dina tankar.

Försök att ta tillbaka makten över dina tankar och träna dig på att succesivt inte göra som tankarna säger eller att inte tänka dem så många gånger eller hur nu dina funderingar ser ut.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

PiganX
2012-09-14 23:53
#3

Vet precis hur det känns, men skulle det bli såpass jobbigt att sluta själv så råder jag dig att söka hjälp. För det blir så mycket enklare att sluta då, om man får hjälp av någon som vet hur man ska göra.

Styrkekramar till dig!

Upp till toppen
Annons: