Annons:
Etikettbehandling
Läst 2129 ggr
Jess89
9/17/12, 8:03 PM

Deprimerad och medicin

Har en liten fundering kring medicinering mot depression. Under dagar när jag inte har ätit min medicin har jag mått otroligt mycket sämre.

Livet är lite struligt och trist just nu, men har inte mått så dåligt som när jag missade att ta medicinen.

Kan det vara så att det beror på att jag är utan medicinen? Eller tar det längre tid innan man märker skillnad utan medicin?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
luctus
9/17/12, 8:04 PM
#1

Det kanske är psykologiskt.. Att du liksom tror att du mår sämre för att du inte är på dina meds men det inte har någon påverkan igentligen utan bara ditt undermedvetna. Eller så är jag helt ute och cyklar. :P

Jess89
9/17/12, 8:12 PM
#2

Jag brukar inte må så dåligt som utan medicinen. Självklart behöver det inte vara därför var bara en tanke som slog mig. Tänkte om det är möjligt om man kan känna av det efter att varit utan cirka ett dygn.

#1 tack för ditt snabba svar.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

luctus
9/17/12, 8:14 PM
#3

Är det att medicinen är slut? Eller hur kommer det sig att du sluta?

Jag tror att du kan må dåligt om du inte tagit medicinen absolut men det undermedvetna kan krydda på och göra det lite värre.

Jess89
9/18/12, 11:51 AM
#4

#3 Medicinen har tagit slut och har inte blivit av att köpa ny.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

luctus
9/18/12, 12:26 PM
#5

Okej har ingen aning om hur du ska göra, blir det akut kan du ju alltid ringa någon linje.

Har du någon hemma som kan hjälpa dig må bättre under tiden? Hjälper det att hitta på lite xtra roliga grejer nu så att du ska slippa tänka på det, bara glömma det för en stund!

Jess89
9/18/12, 2:25 PM
#6

Meningen är nog att jag ska gå till psykolog (har varit hos kurator, men fungerade inte), men har inte blivit av ännu eftersom att jag snart flyttar och känns onödigt att dra igång något halvdant. Men samtidigt ska allt kosta en massa pengar… Jag fick medicin utskriven för 2 månader sedan och även en tid till psykolog och ny tid hos läkare. Men jag hade inte råd att gå till läkare och psykolog då.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
FotoAlle
9/22/12, 11:01 AM
#7

Hur länge sen är det du slutade ta din medicin? Och vad äter du för något?

Vissa antidepp har djävulska utsättningsymtom vilket gör att man mår urdåligt pga medicinen går ur kroppen.

Missar jag mina Venlafaxin så märker jag redan efter ca 12-20 h att jag mår riktigt skit…halveringstiden på medicnen är 12 h.

[MissNathalie]
9/22/12, 8:31 PM
#8

Missar jag att ta mina 40mg Citalopram på 24h så börjar jag få utsättningssymptom som ångest och irritation och jag känner hur depressionen knackar på axeln för att visa att han finns kvar.

Jess89
9/22/12, 10:34 PM
#9

#7 Jag håller inte räkningen på hur många dagar det var. Men kände skillnad då när jag var utan medicinen. Nu har jag varit utan säkert någon vecka ska skaffa medicin igen… Men har varit så otroligt mycket med allt annat.

Minns tyvärr inte vad medicinen heter men är mot ångest, socialfobi, mm. Skulle få en annan men den var slut på apoteket så blev en annan som gör samma nytta. jag fick för mig att jag hade problem med huvuvärk pga medcinen, men tror nu mera att det är av andra orsaker. När jag hade huvudvärken hjälpte inte huvudvärkstabletter och det gjorde mig galen.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

FotoAlle
9/23/12, 12:02 AM
#10

Det är viktigt att man tar sin medicin regelbundet, för att stabiliseras. Detta för att det ska bli lättare att behandla. Exv så går det inte att behandla personer med sömnstörningar enligt min Kroppsterapeut.

Jess89
9/23/12, 9:50 AM
#11

#10 är medveten om det och ska ta tag i det så snart jag har flyttat.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Upp till toppen
Annons: