Annons:
Etikettneuropsykiatri
Läst 2804 ggr
martina413
9/19/12, 5:16 PM

Adhd+borderline helvetet

Väntar på utredning nu på psyk så ska på samtal nästa vecka som ja ska svara på frågor, det skulle ta några TIMMAR.

Grejen är den att jag vill skriva av mig nu, Jag orkar snart inte vänta längre på att utredningen ska bli klar. Behöver medicin, allting tar sånn tid, står inte ut med mig själv. Det är ett kaos, när ja vaknar på natten så börjar huvudet direkt. Jag är även fd missbrukare och jag står inte ut med att vara ren utan concerta. fan!

Ta hand om er!

Annons:
OogleMoogle
9/20/12, 7:31 PM
#1

Det är bra att du skriver av dig, ibland behöver man verkligen få ut sina kaos-tankar i skrift.

Jag väntar också på att min vårdmottagning ska få ändan ur och ge mig en läkarkontakt. Det är verkligen ett helvete att både kämpa med sina egna problem och försöka ha tålamod att vänta på att systemet ska snabba på.

Jag har inga missbruksproblem själv, men jag har haft självskadeproblem vilket i sig också är en form av beroende. Jag vet inte om det hjälper dig något, men när man kämpar mot sina egna destruktiva impulser så kan det hjälpa att skriva av sig, prata, ta en promenad, skrika och gråta ur sig frustrationen och bara tillåta sig själv att må dåligt medan man samtidigt gör allt för att hålla sig ifrån det man vet att man vill men ändå inte vill. I ditt fall missbruket, i mitt fall skärandet.

Viljestyrka är grymt svårt, men du är starkare än du tror. Jag hoppas verkligen att du får bra hjälp så snabbt som möjligt! <3

martina413
9/23/12, 10:27 AM
#2

Tack så mycket OogleMoogle:)

[Jhillhzan]
9/25/12, 4:32 PM
#3

Min första tanke är att du behöver få någon att ventilera med. Någon som du kan bolla dina tankar och funderingar med.

Och tyvärr så är det fullt med folk som behöver hjälp, i hela Sverige. Och dem flesta som verkligen behöver hjälp hamnar mellan stolarna, dem får vänta i evigheter (som det känns) för att ens få komma dit och prata. Och den timmen går fruktansvärt fort och då har man inte kommit längre än första dagen, för 6-8 veckor (månader) sedan.

Det är även många, tyvärr, som inte har någon fast kontakt - framförallt inom psykiatrin, där det är så oerhört viktigt.

Dem råden jag kan ge dig är att börja skriva anteckningar, eller långa noveller, bara du får ur dig det du bär på. Concertan kommer hjälpa dig att samla tankarna på ett sätt, men att du själv arbetar med dina mest akuta problem gör dig betydligt starkare. Och jag skriver inte det här för att vara elak, eller att du ska känna dig påhoppad. Absolut inte!
Jag kan förstå att du känner att du inte fungerar utan Concertan, absolut.

Jag började skriva små anteckningar när det var som jobbigast, jag skrev även datum - för att kunna gå tillbaka och påminna mig själv om att hålla huvudet högt och gå igenom varje smärtsam situation med öppet sinne. Och när jag läser mina anteckningar från förr, kan jag inte förstå nånting - det var som att jag inte hade skrivit dem. Det var saker som kom ur mig när jag väl satte mig, och vissa gånger kunde det bli berättelser - ibland bara ett par ord, en dikt eller vad som helst.

Fram tills dess att du får den hjälp du verkligen förtjänar så råder jag dig till att skriva, sjunga - gör vad som helst (nästan) så du får utlopp för dina känslor.

Jag skickar även en enorm styrke kram!

vallhund
9/28/12, 4:27 AM
#4

# 1

Tvärtom, skriver man ut sig för att man inte klarar av att vara utan Concerta så klassas man med största sanolikhet som missbrukare o bränner effektivt sina möjligheter att få adekvat medicinsk vård.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

martina413
9/28/12, 8:20 PM
#5

jhillhszn:  jag förstår vad du menar och jag håller med dig:)

Upp till toppen
Annons: