Annons:
Etikettbipolär-sjukdom
Läst 1752 ggr
dragonstar
2012-09-21 11:01

Brottom vågar jag?

Har tänkt att börja studera till nästa höst men fick nu ett erbjudande om att hoppa in på en tom platts. Skolan ska kolla upp boenden till idag och hör av sig till mig.

Jag kommer alltså in utan att behöva göra arbetsprover och men jag måste flytta från min sambo till eget boende och jag har missat över en månad av utbildningen. Den är 1-2 årig berodne vad man väljer.

Keramikutbildnign s¨den är praktisk.

Jag är nu sjuksriven har just diagnostiserats med bipolär och hypomani.

Sambon backar upp mig med lite pengar och jag kanske kalrar mig utan csn lån.

Vad ska jag göra??

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
OogleMoogle
2012-09-21 15:23
#1

I say go for it. Det finns alltid chanser att backa ur senare om det visar sig att du inte gjorde rätt beslut. Det låter som en bra chans för dig att göra något du vill göra. Det kanske blir svårt i vissa avseenden, men ibland är det bra att våga ta steget och se hur det går. :D

Om du får hjälp och stöttning så kan du nog klara av det riktigt bra. Jag har tackat nej till så många chanser i livet för att jag har varit för rädd. Vissa beslut har kanske varit bra, andra ångrar jag.

dragonstar
2012-09-21 16:11
#2

Finns inge boende så det värkar inte bli något annar hadde jag kört på det. Har rint och letat alal boendne är jättelånga köer och jag ka nomöjligt pendla då det är 4 timmar och 500 kr enkel resa.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

OogleMoogle
2012-09-21 16:18
#3

Oh :/ Va synd! Men det dyker säkert upp andra chanser sen. Det kanske blir lite mycket att ge sig in i et utbildning och samtidigt behöva vänja sig vid att pendla och desperat leta boende.

Du kanske kan söka till nästa gång utbildningen börjar och då ha mer tid att förbereda, både praktiskt och mentalt?

dragonstar
2012-09-21 16:33
#4

Det är VD som jag mejlar med och han skulle kolla med sain kontackter då han känner några privatägda hyrsebolag… Får se om han har bättre mycka en jag.

Enda negativa är att utbildningen kostar 8000 och de får man ite tillbaka om man hoppar av.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

OogleMoogle
2012-09-21 16:38
#5

Ah, jo då blir det ju lite krångligare ifall man skulle inse att man inte klarar det.

Ett gammalt beprövat knep är ju att göra en lista med för och nackdelar. Ta med allt från ekonomi, boende, din psykiska hälsa och vad utbildningen kommer att ge dig.

Det finns ju ingenting som är rätt eller fel egentligen, men det är skitsvårt att ta såna där beslut :P

Upp till toppen
Annons: