Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 3340 ggr
Loveofmylife
2012-10-27 17:21

Journal anteckning

Hej, nu är det så att under juni-juli-september blev jag sjuk ca 3-4 grr. Gick till läkare och fick antibiotika för min hals. Allt gick bra tills min mor (kan säga att jag blev 17 år i juli) ville ta mer tester på allt för att se om det var något underliggande som gjorde att jag blev sjuk. Hon fick en tid, men på den tiden var min mor och styvfar i Turkiet som dom bokat resa på jätte länge och sparat pengar till. Istället blir jag sjuk igen tre-fyra dagar innan dom ska åka och måste kanske till en läkare för att kolla det igen. En vän till familjen körde mig till vårdcentralen samma dag som mina föräldrar åkte till Turkiet.

Läkaren jag kom till tog massa prover på mig, gav mig ingen medecin så jag var sjuk hela veckan och missade jätte mycket i skolan som jag fortfarande ligger efter i. Efter att ha tagit flera prover på det mesta man kan ta, åker jag och min mamma ner till vårdcentralen för att få svar. Samma läkare var minst sagt otrevlig och arg, en halvtimme sen till tiden och skällade ut mig för jag missat min senaste tid. Jag ursäktade mig och sa att vår kompis till familjen skulle kört mig men aldrig dök upp och jag väntade på honom ut i sista sekund eftersom han ofta kan vara lite sen. Jag tänkte inte alls på att man skulle avboka tiden och bad om ursäkt igen.

Jag tänker inte skriva ner hela läkarbesöket på ca en timme. Läkaren attackerade min mamma för att vara en dålig mamma för att jag är lite underviktig, min viktkurva har inte följt min längd. Läkaren drämnde in en stol i väggen och attackerade även mig. Sedan började h*n läsa ur min journal högt framför mig och min mor, säger att jag varit på ungdomsmottagningen och hos kurator, BUP (vilket jag aldrig åkte till.. för att jag inte kännade det nödvändigt och sa det till min kurator som förstod) Läkaren sa mycket och la även till att mina provsvar inte visat något. H*n frågade om jag hade ätstörningar, listan kan gå på världigt länge. Allt var väldigt obehagligt kan jag ju säga.

Min mamma bad om utskrift av min journal antecking för hon inte litade på att läkaren betede sig rätt eller skulle göra det i min journal heller. Rätt hade hon. I min journal står det nu saker jag sagt till min kurator i tillit? Om min ångest, mm. Jag har inte berättat detta för mamma innan och ville helst hålla det så. Jag har igen dålig kontakt med min mamma, lever bara efter att jag vill lösa saker själv. Det står saker som jag sagt för ca 8 månder sedan. Saker ifrån 1 år sedan när jag var på barnklinken. Massa mer. Alltså väldigt personliga saker. Läkaren har skrivit egna bedömingar "Min egna bedöming är att finns en underliggade konflikt mellan moderen och pat" citerat dirket ur min journal. Helt plötsigt väldigt arg mor som jag fick går vidare med detta, kontaktar vårdcentralens chef. Hon finner det riktigt illa och hjälper oss.

Vart vi står idag är att vi ska fylla några papper till socialen som ska förstöra denna journalanteckningen. Detta gör mig jätte obekväm? Kommer dom gå in och läsa i min kurators anteckningar eller göra någon bedöming på min häsla? För kan ju minst sagt säga att jag både överdrivit, gjort saker störra mm till min kurator, Jag började ju gå dit för att kunna prata av mig, trodde aldrig det skulle slå tillbaka såhär? Jag har sagt saker till henne som inte läkaren skrev ner i min journal, så mina föräldrar vet inte om det. Kommer dom få reda på det? Jag är jätte orolig. Vad kommer hända? Någon som vet? Gråter

Visste inte vilken grupp. Hoppas någon kan ge mig någor svar som kan lugna Gråter

Annons:
Geru
2012-10-27 17:28
#1

Jävlar. Det där ska inte kunna hända. Du borde genast anmäla läkaren för tjänstefel.

Det som du säger ska stanna med den personen som sagt det, så länge ingen ber om direkt tillstånd från dig att ta reda på det.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Loveofmylife
2012-10-27 17:34
#2

#1 Mjo kan ju säga att detta har orskat massa stress och tårar spilda. Det gör det väldigt svårt att ta igen skolan igen då jag inte alls kan koncentrera mig. Läkaren har verkligen påverkat min vardag på ett väldigt dåligt sätt Rynkar på näsan

Geru
2012-10-27 17:34
#3

#2 Jag kan förstå det:/

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Upp till toppen
Annons: