Annons:
Etikettbehandling
Läst 6318 ggr
martina413
2012-10-28 12:58

borderline medicin, snälla hjälp

Hejsan jag har skrivit några inlägg förut ang mediciner och behöver tips. jag håller på med utredning och det är i stort sett klart att jag har Borderline och adhd. Jag har vetat detta länge själv. Men behöver lite tips och höra vad som hjälpt för medicin mest mot Borderline, jag har inte fått concerta än och vill hitta någon så länge som funkar för just nu har ja jätte mkt problem med sk Borderline beteendet och tankar. Jag äter lamotrigin som funkar bra mot min "stissighet" men hjälper inte så mycket i det mentala. Abilify var jätte bra mot det men biverkningarna var fruktansvärda:( så nu äter ja bara lamotrigin och psyket e kasst nu asså. Är det någon som har Borderline som annan medicin hjälper? lithium och de andra som är bra för bipolär är det någon som vet om någon funkar? och serquel blir ja trött och arg av. finns det någon annan tilläggs medicin? som ja kanske kan ha till lamotriginen? ja förlåt om det blev lite komplicerat.

tacksam för hjälp

Annons:
Åsa Persson
2012-10-28 13:01
#1

Min syster hade exakt samma diagnos som du och jag vet att hon fick någon form av amfetamintabletter. Kanske det är vad du får, jag vet inte. Men när jag läser ditt brev vill jag bara hålla om dig och ge dig en stor kram av ömhet.

Kram!

HannaVastervik
2012-11-18 08:22
#2

Jag har Borderline och äter lamotrigin, Lyrica, Venlafaxine och seroquel till natten. Dock är det ju bra att gå terapi också och lära sig nya sätt att lösa saker på.. Jag går DBT och det funkar super.

martina413
2012-11-18 17:16
#3

HANNA: okej frågade efter lyrica men dom sa att läkaren skriver nästan aldrig ut det längre eftersom det är så beroendeframkallande? hur påverkar den dig och hur hjälper den dig? ska försöka få den.

martina413
2012-11-18 17:16
#4

blir du liksom speedad av borderlinen?

vallhund
2012-11-18 19:25
#5

Lyrica är inte beroendeframkallande i egentlig mening, däremot finns det massis av mindre trevliga biverkningar.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

HannaVastervik
2012-11-18 19:35
#6

Jag hade insättningssymptom men har inga biverkningar kvar alls. Den minskar min ångest och panikångest MASSOR samt gör mig lite piggare.

Annons:
martina413
2012-11-19 16:14
#7

okej, ja för jag orkar inte vara sån här längre, har sagt att jag inte orkar detta men de hör aldrig av sig,

FotoAlle
2012-11-19 22:12
#8

Concerta ges ju mot ADHD men hjälper inte mot IPS, själv äter jag bara Venlafaxin, men går regelbundet hos en kroppsterapeut, och ska denna vecka börja en kurs i Medveten närvaro för just IPS, står även i kö för MBT.

OogleMoogle
2012-11-21 17:25
#9

Jag har massa diagnoser, bland annat Borderline och ADHD(eller ADD då) Jag får just nu Lamotrigin för att stabilisera humöret, Sertralin för att få bort depressionen samt concerta för bättre koncentration. Det fungerar ganska bra, men det bästa hade ju varit om dom kunde erbjuda terapi också. Efter ett års väntetid kanske. Vem vet?

[theoneandonly]
2012-12-02 15:36
#10

Jag hade Ergenyl (mot humöret) men fick sedan en ny läkare som ville att jag skulle börja med Lamotrigin. Sedan gick jag på Voxra (anti-depp) & Venlafaxin, sedan hade jag Propavan mot sömnen. Men inget hjälpte mig(kan jag själv känna) så jag avslutade alla mediciner på en och samma gång. (VILKET MAN ABSOLUT INTE SKA GÖRA - Jag vet!)
Och nu tycker dom att jag bara ska ta Lamotrigin mot humörsvängningarna.

Dock är jag trött på all medicin öht. och DBT får jag aldrig… verkar det som. Sedan väntar jag på att min sjuksköterska ska få tummen ur.. och leta upp en psykolog till mig vilket hon tjatat om vid varje möte (men ännu har jag inte hört ett dyft om hon hittat någon eller om jag står i kö på något vis).

(Fick diagnosen Borderline i somras när jag låg på psyk i 5 veckor.)

Upp till toppen
Annons: