Annons:
Etikettallmän-psykologi
Läst 1450 ggr
electrokopf
11/15/12, 11:24 PM

Vad är felet?

Hej.

Jag har trott att det här problemet jag ska berätta om har berott på min ADHD men nu är jag rätt säker på att det inte är det, och är helt förvirrad för vad som är fel på mig.

Jag har oerhört svårt för ljud, det är katastrof, grannar som spelar musik, grannar som pratar eller skriker, allt som grannarna gör som jag hör ger mig panik, tillochmed panikångestattacker. 
Kan bli riktigt riktigt arg och ledsen.
Men det är inte bara dessa ljud som stör mig, det är nästan alla ljud, där jag inte är med och gör ljuden. I klassrum, där det pratas, klarar inte av det, prat eller liknande på bussar, om någon tittar på tv i ett annat rum eller pratar.
Stampande i golv eller gör så att bänken i tex klassrummet vinglar, eller när jag hör konstant stampande med foten.

Det här har gjort att jag missat nästan en hel termin i skolan om jag lägger ihop det, det är ett stort problem för mig, jag får ofta ångestattacker på grund av detta.
Ska till en läkare på tisdag för att be om att göra nya utredningar, för något annat är det än adhd som orsakar det här, det blir bara värre och värre.

Är det någon som har varit med om samma sak eller har samma problem?

Annons:
Upp till toppen
Annons: