Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 3908 ggr
[linaar]
12/3/12, 9:48 PM

Sorg, ångest och hjärndimma.

Jag är en tjej som är 19 år som i början av hösten sökte jag mig till vårdcentralen för att jag mådde dåligt.. i hela kroppen. Fysiskt och psykiskt. Det var mycket som tyngde mig.. min morfar blev cancersjuk och jag visste inte riktigt vad jag ville göra med mitt liv. Jag genomgick många tester och inget fysiskt fel kunde konstaterats. Min läkare sa att det handlade om en mild depression, hon skrev ut Citalopram (20mg) och det har jag ätit sedan 23 oktober. Det tog ett tag innan jag fick någon ordning på skallen. Men efter ett tag började jag faktiskt känna hopp igen. Ångesten var borta.

Nu mår jag så grymt dåligt igen. Min morfar dog för lite mer än en vecka sedan. Just nu är det jättejobbigt. Både ångesten och hjärndimman börjar komma tillbaka.. vet inte riktigt vad jag ska göra. För jag är i ett sådant skede då jag ska bestämma mig för om jag vill fortsätta eller sluta med medicinen. Jag vet inte om ångesten och hjärndimman beror på min morfars död (har varit en jobbig tid… veckan innan han dog och hela den här veckan.)

Jag har hört att man kan må bättre av antidepp.. med sedan kan man börja må dåligt igen, för att sedan börja må bra igen. Någon som vet??

Annons:
Roamer
12/4/12, 8:24 AM
#1

Pratar du med någon? Om inte så kontakta lämpligt ställe för att påbörja en sådan behandling. En deppression ska inte behandlas helt själv och som det låter har du ganska mycket i tankarna och behöver nog lätta på den bördan. Mediciner är ju bra på kort sikt men för att kunna gå vidare behövs det behandling i annan form så börja i den änden.

[linaar]
12/4/12, 10:45 AM
#2

Jag står i kö på samtalsmottagningen. Kötiden är 6 veckor lång så de borde höra av sig snart.

Maria
12/4/12, 6:33 PM
#3

Du är ju precis mitt uppe i en sorg så det kanske inte är så konstigt att du får en dipp. Jag tror snarare att det beror på det än på din medicin.

Sedan kanske du behöver öka dos eller kanske byta medicin.

Skönt att du är på gång att få tid på samtalsmottagningen.

Sedan är ju sorg en helt naturlig känsla som kan ha många skepnader och variera i tid.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: