Annons:
Etikettakuta-situationer
Läst 3541 ggr
[Tecknaren]
12/16/12, 11:05 PM

Mår jätte dåligt, hjälp!

Hej. Har mått dåligt under en väldigt lång period. Jag bär allt inom mig och visar inte min familj att jag mår dåligt. Jag vet inte hur akut det är. Har hela tiden självmordstankar, panikattacker och det är inga "små" attacker, det är hemskt! Ångest och vet inte ad jag ska ta mig till osv. Hur akut är det, vet att det är svårt att säga det. Men det går inte att beskriva hur jag känner mig, och när jag får panikattackerna så vill jag bara sticka en kniv igenom mig eller hopp från våran balkong. Jag är en tjej, och vill du veta hur gammal jag är får du pma mig eller om du har frågor osv… Medans jag skriver det här så får jag en massa panikattacker osv. Till och med när jag vaknar på morgonen så är det första jag får så är det panikattacker osv. Det är inte roligt, har blivit inlagd på BUP men de släppte iväg mig samma dag. Eller det var väl för jag inte sa hur jag kände mig innerst inne… Mvh.

Annons:
Mysan59
12/20/12, 11:16 AM
#1

Hej! Har du kontaktat någon läkare? Om inte, gör det direkt!

Du måste ha någon att prata med, man kan inte bära allt inom sig själv.

Hoppas det ordnar sig!

[rolnor]
12/24/12, 12:37 PM
#2

Du MÅSTE våga berätta hur svårt du har det! Det finns duktiga läkare och terapeuter som VILL hjälpa dej, OK?

skogisarna
12/25/12, 7:54 PM
#3

du bör kontakta läkaren omgående…

är du i en djup depression så är det vanligt med dessa tankar  och med panikångest attacker. Men jag lovar dig att om du pratar med någon i din familj så känns det antagligen bättre men ha det inom sig gör no ssaken värre.

Men sök läkare eller psykakuten.

Jag har várit i ditt mående med. Kram

Svion
12/27/12, 12:58 AM
#4

Det är långt från säkert att det blir bättre om man berättar för sina föräldrar, men det är väääldigt viktigt att det görs för att det eventuellt ska bli bättre.

"One day we’ll look back at this
And laugh and laugh and we’ll die laughing
One day we’ll look back at this and laugh"

[rolnor]
12/31/12, 4:10 PM
#5

Föräldrar är ibland inte mycket att hänga i julgranen om du frågar mej…

[Qimsid]
12/31/12, 5:58 PM
#6

Ibland stjälper dem bara. Jag blev faktiskt aldrig bättre förrän jag kommit bort från mina föräldrar och de slutade beblanda sig i mitt liv och försöka säga till mig vad som va bäst för mig… för det var fel.

Annons:
[glitterglam]
12/31/12, 9:56 PM
#7

Jag förstår hur du känner. Det enda vettiga jag kan råda dig är att ta hjälp av en psykolog eller läkare. Håll ut och försök göra saker som är bra för dig.

isa
1/1/13, 3:52 PM
#8

Jag förstår dig också.! Det är verkligen inte roligt med b.l.a stora panikångestattacker. Jag tycker du bör ta kontakt med en psykolog eller husläkare. Du behöver hjälp "utifrån" en oberoende människa så att säga. Föräldrar brukar oftast bara bli oroliga.- ( min erfarenhet )

Jag säger som #7 Håll ut, vila och ta det lugnt och gör endast saker som ger dig energi och som du blir lite gladare av.Även Småsaker kan göra skillnad.Ät ordentligt och försök ta en liten promenad, det kan låta som en klyscha men det kan faktiskt hjälpa lite.

mickiz94
1/5/13, 1:02 AM
#9

jag har själv känt precis som du.

Det bästa för ditt välmående är att ta kontakt med en psykolog.

Det kan vara väldigt svårt att våga berätta hur man känner sig inombords till ens föräldrar och i vissa fall är det omöjligt.

Därför är det bra att man pratar med en psykolog, en person som man faktist inte känner alls.

Då kan du säga precis vad du känner utan att behöva oroa sig för hur han/hon reagerar.

Och framför allt ge inte upp!

“It's easy to look at people and make quick judgments about them, their present and their past, but you'd be amazed at the pain and tears a single smile hides. What a person shows to the world is only one tiny facet of the iceberg hidden from sight. And more often then not, it's lined with cracks and scars that go all the way to the foundation of their soul.”
Sherrilyn Kenyon, Acheron

 


MissFlisan
1/13/13, 10:50 PM
#10

Våga berätta! Det finns hjälp att få!! Kram

www.dbtochmmc.blogg.se

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Upp till toppen
Annons: