Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 1911 ggr
[Qimsid]
12/29/12, 5:29 PM

Bryta depression med motion

Jag har inte alls mått bra de senaste dagarna, har mest suttit inne, haft huvudvärk, svårt att andas och sömnen har varit helt förjävlig med svettattacker, frusenhet och magont. Inte kunnat uträtta något, inte känt för någonting, inga spel, ingen Tv, ingen film har kunnat fånga min fokus överhuvudtaget. Har bara velat smälta genom marken hela tiden. Jag somnade till lite på soffan framför elden igår, det var den enda stund jag kände behag, den varade bara i någon timme. Blev skitarg på mina datorspel och deletade alla.

Idag gick jag upp sent. Trodde inte att jag skulle må det minsta bättre, men jag kände verkligen att jag behövde gå ut. Här i Skottland är det mycket kullar och vi bor på en. Jag var ute i 45 minuter, sprintade uppför, stretchade, gjorde knäböj, gick och hoppade och lite olika rörelser, fick igång blodcirkulationen väldigt bra och sprang dessutom runt i hagen lite med hästarna (fast dom hade ingen lust o springa)

Nu blev jag mycket varmare, trots att det är ungefär 10-15 grader i det här rummet så känner jag mig inte helt genomfrusen. Jag fick lust att göra mig iordning, tvätta håret och fixa till mig. Och nu mår jag lite bättre.

Motion gör faktiskt lite skillnad, frisk luft också.

Annons:
isa
1/1/13, 3:59 PM
#1

ja, man mår iaf lite bättre, får igång saker och ting i kroppen och hjärnan. Blodcirkulationen ökar, aptiten ökar, man får se lite annat, och tänka på lite annat, om än så det bara gäller för 45  min. så är det jätteviktigt att kroppen får känna att precis allting är inte för jävl…. även om det känns så ibland.

Så visst funkar motion, det gör det faktiskt,. Fast jag tror nog inte det funkar på  djupare deppressioner, för då ligger man bara och stirrar in i väggen och kommer ens inte upp ur sängen. Då behövs annan hjälp.

isa
1/1/13, 4:01 PM
#2

ps. Att du blev arg på ditt datorspel är bra!! För ilska är en mera "framåt" och  utåtriktad känsla än att vara ledsen. ds

Upp till toppen
Annons: