Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 1982 ggr
[glitterglam]
12/31/12, 10:31 PM

Depression?

Jag har de senaste 1-2 veckorna insett att jag måste ha fått en depression tror jag. Ibland ångest också, men det känns enklare att hantera än detta nedstämda.

Vet inte exakt hur längre jag haft det, tror det har smygit sig på mig under flera månader eller kanske ett år. Små saker som lagrats och som jag inte kommer över gissar jag på, kanske ovisshet inför framtiden och annat också.

Mina symtom är:

Blir lätt irriterad. Blir ledsen ofta och för allt möjligt, men de senaste veckorna börjar jag gråta mer även utan en medveten anledning. Känns ibland som jag väntar på att livet ska börja. Funderar mer ofta på varför jag finns.

Samtidigt känner jag mig så otacksam för jag har så mycket, men jag har nog insett att vad man har och hur man mår inte behöver ha så mycket med varann att göra. Jag uppskattar allt fint jag har och vill bara få ordning på mitt mående.

Har en jättefin kille, bra familj, fina djur, bra boende och mycket mer som jag verkligen är glad över, men ändå tar min nedstämdhet mycket plats inom mig. Tror inte att jag insett hur jag mår och när jag insåg det här om veckan så känner jag mig bara helt borta och förvirrad, jag behöver förmodligen få hjälp. Jag har bra stunder också, men det är trist när detta andra kan komma över mig så plötsligt.

Ni som har eller haft depression, hur kom det över er?
Några andra tankar eller idéer på vad jag kan göra åt detta innan jag kommer iväg till en psykolog?

Annons:
isa
1/1/13, 3:56 PM
#1

Jag är bipolär så mina deppressioner kommer bara över mig helt plötsligt, oftas efter en period med  mani.

Jag tycker det du har skrivit här är bra att ta med dig när du går till en psykolog.

[rolnor]
1/2/13, 8:20 PM
#2

Jag tycker att terapi är bäst, men en kopp johannesörtte kan lyfta en upp ur depressionen, finns på hälsokostaffärer. Jag tycker du i första hand ska ta kontakt med psykolog, medicin är alltid en kompromis,

Upp till toppen
Annons: