Annons:
Etikettanhöriga
Läst 2078 ggr
Yeahsussu
2013-01-16 20:55

Pojkväns pappa är alkoholist

Hej på er,

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i ett halvt år. Jag märkte redan från början att allt inte riktigt står rätt till med hans familj, speciellt med hans pappa. Min pojkvän undviker att svara i telefon när hans pappa ringer, och när jag frågar varför brukar han bara skämta bort det.

Jag träffade hans föräldrar för första gången för ungefär 1,5 månad sedan, och det var bara en snabbvisit (typ 10 min!), pojkvännen ville fort därifrån och jag märkte han var lite nervös. Jag tyckte dock hans föräldrar var hur trevliga som helst så jag förstod inte varför han var så nervös.

När jag var hemma hos honom och satte mig ner vid datorn såg jag av misstag ett chatmeddelande på facebook av hans syster (han råkade vara inloggad). Jag kunde inte undgå att se vad det stod där, och hon hade skrivit att hon ville fort hitta en lägenhet för deras pappa hade druckit flera dagar i sträck, och deras mamma bara vägrar inse att han har problem.

Jag insåg ju då att det är säkert därför som pojkvännen brukar vägra svara i telefon när hans pappa ringer, eftersom han kanske är i fyllan? Pojkvännen är dessutom "vän" med sin farsa på facebook, och ibland har jag märkt att han har raderat vissa saker som hans pappa har skrivit på hans "vägg".

Jag har inte berättat för honom att jag råkade läsa meddelandet i misstag (stängde sidan genast efteråt), utan han får berätta när han känner sig redo. Hur kan jag stötta honom i detta? Han berättade i början att åtminstone hans syster och deras pappa inte har en sån bra relation, och när jag frågade varför ville han inte berätta. Så jag lät det vara. Men nu börjar jag se ett samband här, alkoholen.

Hur ska jag hantera detta? Jag vill ju gärna stötta honom och jag vill att han ska berätta åt mig, men samtidigt vill jag inte pressa honom till nånting.

Annons:
Upp till toppen
Annons: