Annons:
Etikettbehandling
Läst 2836 ggr
martina413
1/23/13, 12:46 PM

Borderline behöver era råd om medicin

Hej jag behöver verkligen era råd, Jag har Borderline och ska på läkar tid i morgon angående medicin men jag skulle verkligen vilja ha era råd på vilka mediciner som hjälper er. Just nu känns det inte som att jag kan leva ett normalt liv alls, jag äter lamotrigin 75 mg tre dagar och 100 mg tre dagar och det är ju vansinne. för äter jag bara 75 mg så blir jag paranoid, allt eller inget tänkande och för känslig emot allt, och äter jag bara 100 mg så blir jag arg ch mina symtom blir bara värre. så måste dribbla fram och tillbaks. En läkare sa till mig ja men funkar det så är det ju bra. Men det gör det ju inte. Behöver verkligen en tillägs medicin. Har ätit seruqel men blev arg och för trött, Abilify var bäst men tyvärr så var det sånna fruktansvärda biverkningar så kunde ej äta dom och de gick aldrig över. Det var synd för man blev ju inte trött av abilify som andra antipsykotiska. Jag kan nästan inte gå ut nu för det blir så starka och många intryck av allting så då blir jag avstängd och "stissig" för att det blir för mycket, och som jag sa innan paranoid, orolig å allt eller inget tänkande. Jag har inget skydd alls nu, inget som dämpar mina symtom förutom den stämningsstabilliserande lamotrigin. Alla andra antipsykotiska blir man så trött av. Känner någon igen sig och finns det någon tillägs medicin som funkar? känner mig jätte ledsen och nere. Har flyttat till ny ort och de flytter ej över mitt ärende ang behandling dbt eller vad det är så måste fixa det själv sa de, men alla små saker som att gå till vårdcentral och sånt är så skrämmande och gör mig stressad å orolig så allting känns som en kamp. För de sa att jag måste gå till vårdcentral här och säga att de ska remitera mig till psyk ang behandling? någon som vet nått om det? kanske blev rörigt nu. Men jag är jätte tacksam för alla svar av er.

Kram martina

Annons:
MissFlisan
1/23/13, 10:34 PM
#1

Hej! Det är lite olika om man kan remitera sig själv till psyk, gå in på deras hemsida och kolla. Annars gå till vårdcentralen, de är jätte vana vid sånt.

Jag har själv Borderline och är på finjagårdens behandlingshem och får DBT. Det är skit tufft, men det hjälper mig.

Kram

www.dbtochmmc.blogg.se

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

sali
1/29/13, 10:29 PM
#2

Om det är neuroleptika du behöver kan det vara värrt att prova en låg dos zyprexa tex, man blir trött av den men det är ju bara ta den på kvällen då, vad gör det om man blir trött på kvällen ?

Upp till toppen
Annons: