Annons:
Etikettbehandling
Läst 2684 ggr
Lyan
2/6/13, 6:44 PM

Tips på mediciner?

Är bipolär och den enda  medicinen som har funkat hittills är lamictal. Tyvärr tappar jag massor av hår av den och den är därför kraftigt sänkt. Har ätit den en omgång innan också och även då började håret falla vid 150mg, vid 200mg skickade den in mig i en hypoman period så jag var tvungen att sluta med den. Äter nu 50mg och känner att jag är på väg ner i en depression men jag vågar inte höja den då håret fortfarande rasar av.

Finns det något alternativ till medicin? Min läkare har slut på idéer men skulle kolla upp det till nästa vecka.

Äter nu 150mg voxra, 50mg lamictal, 225mg seroquel och 25mg propavan + p-piller.

Voxran kan jag inte höja pga biverkningar, lamictalen vågar jag inte höja och seroquel och propavan ser jag ingen anledning till att höja.

Har provat det mesta utan resultat, ev. att jag kan prova ergenyl en omgång till men har svårt att föreställa mig att den skulle funka bättre än förra gången.

Hjälp?

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Annons:
tearsandrain
2/23/13, 10:54 PM
#1

Har testat flera olika stämningstabiliserare. De jag minns namnen på som jag prövat: Hermolepsin Lamictal Topimax Ergenyl Abilify Det som funkat "bäst" är att kombinera ergenyl och abilify. Sen finns ju klassikern litium. Hoppas du hittar något som funkar, även om du behöver kombinera olika mediciner.

Upp till toppen
Annons: