Annons:
Etikettbipolär-sjukdom
Läst 2638 ggr
Anna4077
2/26/13, 10:08 PM

ovanligt trött efter jobbet varje dag

Hej Jag har add och bipolär. Varit sjukskriven länge. Varit hemma ca 1,5 år minus några timmar i skolan. Nu har jag äntligen börjat jobba! Det går fantastiskt. Har aldrig trivts så bra med någon typ av jobb och skola. Jag mår inte dåligt psykiskt det minsta utav jobbet. Det är ganska fysiskt krävande då jag jobbar i ett stall. Jag jobbar just nu under halvtid 4 dagar i veckan är ledig på onsdagar. Problemet är att jag är otroligt trött efter jobbet. Orkar många dagar inte göra middag eller något de dagar jag jobbar. Morgonen är otroligt jobbiga trots att jag absolut älskar mitt jobb. Om jag inte jobbar mår jag jätte dåligt psykiskt och är jätte deppig. Om jag jobbar mina 4 dagar är jag bara rastlös och lite nere på söndagen. Nu funderar jag på om jag kanske går på för hårt trots att det går bra. Vad tror ni? Är det sånt man kan 'kämpa igenom' eller är det ett tecken på att jag kör slut på mig igen? Hur är det för er att ta er till jobbet? Hur mår ni efteråt? Har gått i väggen 2 gånger och vet precis vad läkare osv kommer säga. men dom kan ju inte råda mig att kämpa på om jag är nära gränsen…

Anna och taxen Max

Annons:
Geru
3/2/13, 11:24 AM
#1

Hmm. Hur länge har du jobbat där? För mig brukar det ta väldigt mycket energi att arbeta på en ny plats, och speciellt om man inte är van vid att göra någonting på länge:p

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Anna4077
3/2/13, 11:29 AM
#2

Bara 5 veckor eller så. Hoppas det släpper :) man blir ju lite nojig när man lätt går ner i depressioner. Va ett tag sen nu med och vet ju att det troligen kommer komma. Är nogabara nojig

Anna och taxen Max

Geru
3/2/13, 11:33 AM
#3

#2 Jag började plugga nu innan jul för första gången på länge, efter att jag varit deprimerad, och jag är fortfarande trött^^ Det tar liksom tid ibland :)

Ta det lugnt :) Det kan vara andra saker med, som blodsocker och så, men det vet jag inget om. Du kanske kan prata med din läkare om det?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Anna4077
3/2/13, 11:39 AM
#4

Trött kan jag leva med men det är så där äckligt trött. Nja han skulle nog vilja sätta mig på add medicin, vilket han ville sist och jag har precis slutat med en som fick mig ett må jätte illa. Vill inte bli hemma igen för att jag inte kan stå på benen utan att vilja kräkas. Men jag ska avvakta :) i värsta fall blir det att sambon för fortsätta göra det mesta här hemma och jag får lägga mig tidigt. Hamnar jag i depression har jag iallafall försökt och hittat en ny gräns :) skönt att veta att inte bara jag är trött

Anna och taxen Max

Geru
3/2/13, 11:50 AM
#5

#4 Hmm. Byt läkare, säger jag då. Och ta inte i för mycket heller^^

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Anna4077
3/2/13, 7:31 PM
#6

Han är bra. Bara ibland jag vill strypa honom :) finns bara två att välja på och den andra är hemsk. Får se. Om det sitter i när jag träffar honom nästa gång är det något som är fel och då löser han nog det. Jag stoppar aldrig i mig mediciner jag inte vill äta. Är stenhård med sånt. Min kropp mitt beslut

Anna och taxen Max

Annons:
[Qimsid]
3/4/13, 5:37 PM
#7

Jag har varit helt otroligt trött när jag kommit hem från praktiken, dock har den konsumerat c:a 12 h varje dag (går upp c:a 5.45, kommer hem efter 17.30) samtidigt som flunsan går och virus och alla är sjuk och jag råkade också på en förkylning. Men tog mig igenom hela 4 veckor med bara 2 sjuka dagar trots att jag var sjuk med frossa o förkylning/virs/influensa. När jag kom hem va det bara till sängs, gick seriöst och la mig 2 timmar efter att jag kom hem. Nu när jag äntligen fått vila ut efter helgen så känns det bättre och jag ringde och friskanmälde mig på mitt andra jobb (som jag förövrigt arbetade på om det inte va praktik, så jag hade högst 2 lediga dagar den månaden utöver de 2 sjuka dagarna…).

Jag vet nog också vart min gräns går nu! Men så var det jobbigt på min praktik för jag är väldigt aktiv och det var väldigt slappt där så jag mådde bara sämre av o bara sitta o frysa… kan inte slappna av om jag inte är hemma. Vet nu iallafall att jag KAN jobba, för det har jag inte kunnat förut, inte alls såhär intensivt!!! Men det är ett måste för överlevnad och självständigt liv inser jag, så det gäller att vara strong! Men man märker ju sin gräns. Blir man deprimerad så dra tillbaka på jobbet, depression är det inte värt.

Upp till toppen
Annons: