Annons:
Etikettbipolär-sjukdom
Läst 7848 ggr
Cheapo
2013-03-11 18:28

Anmäla att man fått en bipolär diagnos?

Ska man anmäla till sitt försäkringsbolag att man fått diagnosen bipolär typ 2? Jag har en barnförsäkring (gäller upp tills 25 års ålder) hos Länsförsäkringar. Är det nån annan som anmält till sitt försäkringsbolag ang. diagnos?

Annons:
tearsandrain
2013-03-21 09:21
#1

Jag anmälde inte någonting med mina försäkringar, men när jag sökte ersättning fick de alla mina journaler där det står alla diagnoser osv. Ska du söka ersättning eller är det bara att du tycker att dom borde veta?

Cheapo
2013-04-01 20:27
#2

#1 Nån ersättning ska jag inte söka, men tänker att det kanske är bra för dom att veta om jag typ blir långtidssjukskriven eller något sånt?

tearsandrain
2013-04-02 12:38
#3

Jaha ok, det vet jag tyvärr inte något om…

Anna4077
2013-04-11 00:17
#4

Jag skulle göra det om jag var du. Jag har en liknande försäkring och har fått hjälp av dom. Jag fick bland annat ersättning för sjukhus vistelse och ärr som jag har efter en tid som självdestruktiv. Utöver detta har jag fått hjälp med kostnader för läkarvård ochmmedicin. När jag pratade med min handläggare i veckan sa hon att bipolär är en ersättnings giltig sjukdom. Jag vet dock inte hur det funkar riktigt. Mitt fall ska följas upp om ett år. Anmäl det. I värsta fall får man inget men förhoppningsvis får man något erkännande och ekonomiskt stöd. Vad har du att förlora?

Anna och taxen Max

Cheapo
2013-04-12 18:12
#5

#4 tack!

Upp till toppen
Annons: