Annons:
Etikettsömnproblem
Läst 6044 ggr
Sarlish
2013-03-28 17:22

hjärnsvullnad

jag kommer nog att dö i sömnen.att jag kvävs av mitt eget täcke.har

förmågan att ha ansiktet gömt under täcket.jag känner sån stor svullnad i huvudet.kan inte tänka.jag är så rädd.vågar jag sova???

ingen tror mig jag säger jag är svullen i huvudet.varför det är ju farligt.

Annons:
Maria
2013-03-29 16:59
#1

Varför tror du att du är svullen i huvudet?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

larsselin
2013-03-30 06:28
#2

Hade du varit "svullen i huvudet", vilket jag tolkar som hjärnsvullnad, hade du varit djupt medvetslös. Men känslan är ju tillräckligt jobbig för att söka hjälp. Gör det.

/Lars

Maria
2013-03-30 06:32
#3

Självklart ska du söka hjälp. Jag har haft svullnad i huvudet och det berodde på en tumör och sedemera efterverkningar av en operation.

Man kan drabbas av något som heter Hydrocefalus (vattenskalle) men då har man ofta andra mer uttalade symtom.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sarlish
2013-03-31 20:02
#4

jag känner väldigt utmattad iallafall så jag inte kan tänka.

för många år sen hittade dem ett förstorat hålrum i huvet på mig men sa det inte var någon fara.nu kan man undra för jag känner sånt starkt tryck svullnad.var på röntgen sen igen de hittade inget märkvärdigt.men jag hörde pappa prata med sin sambo hon är nästan helt väck om mig då.

har inte vågat fråga pappa om det.

men jag vet inte om det är för jag är deprimerad eller va det är.

jag är ju så rädd.jag klarar inte detta jag blir rent färdig utmattad.

tar antidepressiv meddel.kanske medcinen gör mig avtrubbad o så.????

Maria
2013-03-31 21:33
#5

#4 Har man inte hittat något på en hjärnröntgen så kan du vara lugn.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sarlish
2013-04-19 08:56
#6

men jag får ju åka in på akuten ibland då trycket är så jättestarkt jag är så rädd.men de jävlarna på sjukhusen vill inte hjälpa mig.

jag e rädd hela tiden.varför tar de inte mig på allvar .kan man begära att de gör en ryggmärgstest på mig för kolla allt e okej.

Annons:
Maria
2013-04-19 13:12
#7

Det verkar som du har fått bra hjälp. Du har röntgats två gånger och man hittar ingenting.

Lumpalpunktion i ryggen är ett ingrepp som är ganska obehagligt och man göra bara det om det föreligger behov. Man tar inte prov på ryggmärgen utan likvor, den spinalvätska som cirkulerar i huvud och ner i ryggraden. Man kan också genom det provet märka om trycket är högt men som sagt så är det en avvägning.

Det kan vara psykiskt och ha med ångest att göra. Du skriver ju dessutom inne på psykiatrisidan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: