Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 9443 ggr
Smack
2013-04-04 01:58

Fantasier om min far.

Mitt andra och betydligt känsligare inlägg här på iFokus.

Något jag skämts för sen jag minns inte när och som jag inte vågat prata med någon om.

Förord: Jag hade sexdrömmar långt innan jag kom i puberteten och fick lära mig mycket om sex av min dåvaranade bästis, bland annat onani. Jag var med om en mindre trevlig händelse med jämnåriga killar som urartade som 10:åring och läste aktuell rapport med min bror. Så.

Jag växte inte upp med min biologiska pappa utan hade en styvfar tills jag var 12. Jag hade kontakt med pappa, när han inte var full det vill säga, och det var rätt sällan. Jag såg honom sällan och blev ofta besviken för att jag inte skulle få fara dit.

Jag minns första gången jag fick en tanke av smutsigt slag om honom. Jag var ungefär 9 och vi satt på en bänk och han drog mig närmare intill sig, jag fick en paniktanke att kanske han skulle vilja ha sex(!), bara att jag tänkte tanken chockade och skrämde mig, för den kom från ingenstans. Men sen dess jag blev lite äldre (ca 13) började jag få tankar om att ha samlag med honom. Jag har alltid gillat äldre män och denna tanke verkade vara riktigt uppeggande. Det gick ett tag och till slut började jag önska att han på riktigt skulle förföra mig, att han skulle råka ta sig ett glas och bli lite sugen. Men så slet jag mig tillbaka till verkligheten och intalade mig själv att det var dumheter och att jag måste hitta något annat som tänder mig mer. Det har fortfarande inte gjort det. Det är fortfarande mitt favorittema och slutar gärna med graviditet, och det har ätit på mig!
Jag fick när jag var i sena tonåren veta att min farfar förgripit sig på min faster och sen skyllt på pappa och att han varit riktigt elak mot alla sina barn. Jag vet inte hur mycket detta spelar någon roll, men det kändes viktigt. För tänk om något hänt som jag inte minns?

Nu önskar jag veta vad ni anser. Tack för er förståelse.

(Om det inte passar i denna grupp, feel free att flytta den till lämpligare)

Annons:
[Yllhilda]
2013-04-06 00:21
#1

Att utforska sin sexualitet i ung ålder är inget ovanligt då vi ofta är iaf delvis medvetna om det redan som mycket små, men resten är lite svårt att svara på och jag vill ogärna säga dumheter då jag inte vet mer detaljer. Om du inte vill prata med någon kanske du kan gå till biblioteket, för det borde finnas böcker i ämnet som kan förklara.

Fantasier i sig är inget farligt och många har sin egna fantasi som de tycker är riktigt genant och/eller pervers. Hur är din relation i övrigt med din pappa?

Anna4077
2013-04-11 00:10
#2

Freud pratade om det där med odipuskomplex och något annat som jag inte minns just nu vad det heter. Väldigt kort handlade det om att vi söker en partner som liknar våran mor/far. Om jag ser på min egna relation ser jag likheter både utseende mässig och framför allt i personlighet. Jag älskar min far och han är min hjälte, det har han alltid varit. Vi har en väldigt speciell och nära relation. Det kanske är logiskt att jag söker efter liknande kvalitéer i en partner? Min sambo får mig att känna mig trygg på ett sätt bara min pappa kan. Detta betyder ju inte att jag vill ha en sexuell relation med min far Men läs om Freud och odipus komplex (något sånt heter det och jag är ganska säker på att det är Freud som pratade om det). Kanske är det så att du känner dig dragen till äldre män för att ersätta den relationen du inte verkar ha med din pappa? Själv använde jag sex som ett sett för att få närhet och trygghet i kombination med ett sätt att skada mig själv på. Just sex kan ju vara en längtan efter närhet eller något annat? Jag vet absolut inte och jag förstår att detta kan vara förvirrande för dig. Kanske borde du prata med någon angående din relation med din pappa? En psykolog eller något. Du kanske har känslor att bearbeta kring eran relation. Missbruk och skev sätter ofta djupare sår än vad man tror. När jag skriver känslor menar jag inte romantiska känslor utan allmänna känslor kring eran relation och din uppväxt. Hoppas det hjälper något

Anna och taxen Max

[kliinda]
2013-05-04 21:51
#3

#2 jag har läst att det är många tjejer vars partner oftas liknar pappan. Jag kommer inte ihåg orsakerna, går väll att googla.

#0 inte för att detta är något bra svar kanske, men ett litet svar kan jag väll kläma till med - Du gillar tanken att det är förbjudet. Du vet att han inte får, och du vet att du inte borde vilja .. Är det just han som person du vill ha sexuell kontakt med, eller är det själva far - dotter grej?

Upp till toppen
Annons: