Annons:
Etikettneuropsykiatri
Läst 2763 ggr
kwl05
4/12/13, 11:55 AM

ADD

Hej

Jag funderar om jag har add. Tänker sjukt mycket har alltid gjort. Fastnar lätt i saker jag ser eller ord jag hör.

Jag har varit inåtvänd hela livet typ och haft lite svårt för det sociala.

Men ändå varit social fast nervös ofta och sådär.

Hursomhelst så rökte jag på en period och efter det så blev jag väldigt utåtagerande och massor med aggresioner kom ut.

Nu är jag tillbaka till samma vanliga igen.

Någon som vet om hasch kan utlösa att man blir utåtagerande i sin add?

Annons:
resuupeekkaa
4/13/13, 8:54 PM
#1

Hejsan jag har också ADD! Jag vet inte om hasch är utlösande för aggresion. Min erfarenhet är att det är lugnande vilken sjukdom man än lider av. Vet flera som har ADD som rökt på men aldrig blivit aggresiva. Utan de flesta blir väll sega och lugna och bekväma. Du kanske känner dig mer bekväm när du är hög eller varit hög, och då kommer ilska du hållt inom dig ut?

purplehaze
4/20/13, 11:48 PM
#2

Hej, här är en till med ADD-diagnos.

Låter som att du kanske har ADD. Ska du inte ringa en psykmottagning så att du kan prata närmare med någon som kan avgöra om en utredning är på plats?

Hmm.  Tänkte även såhär… det kan inte varit så att du fick lite abstinens efter rökaperioden?

Vi bokstavspersoner har ju låg nivå av dopamin och blir lätt beroende av grejjor: kaffe, snus/ cigg, godis, dataspel, shopping… vad som än kan kicka igång hjärnan lite.

Jag som är den där lugna typen (fast egentligen bara OFF haha) får rejäla utbrott när ilskan stiger upp till ytan, den blir så svårkontrollerad att jag inte kan va stilla. Och att försöka sluta med medicin eller tobak… det fixar jag bara inte, huvvaligen

Upp till toppen
Annons: