Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

01. Akuta situationer 02. Allmän psykiatri 03. Allmän psykologi 04. Personliga berättelser 05. Anhöriga 06. Behandling/Medicin 07. Beroende 08. Bipolär sjukdom/Manodepression 09. Depression/Ångest 10. Kronisk smärta påverkar själen 11. Neuropsykiatriskt 12. Personlighetsstörningar 13. Psykoser 14. Schizofreni 15. Stress/Tvångstankar 16. Sömnproblem 17. Tvångsvård/Rättsligt 18. Ätstörningar 20. Dagens fråga 21. Självtester 22. Stödorganisationer 23. Tänkvärt 24. Undersökningar 30. Bok/Filmtips 31. I Media 32. Positiva/Negativa 33. Skratta är nyttigt 34. Utanför ämnet 35. Om sajten/Om iFokus
06. Behandling/Medicin

Remeron/ Miratazapin

2013-04-16 11:22 #0 av: appalpaj

Hej! Jag undrar om någon mer här äter remeron/mirtazapin, mot vad och hur ni tycker att den fungerar? Biverkningar?
Jag har ätit det sedan i januari, mot social ångest, men jag tycker mig inte märka någon skillnad. Jag tar 60 mg om dagen. Jag känner inte heller av någon biverkning, förutom att jag somnar inom en timme efter att jag tagit dem :) Vet att den kan användas vid depression/sömnstörningar, men finns det någon annan som fått den pga av ångest? :)

Anmäl
2013-04-16 16:33 #1 av: Candela

Jag har fått den utskriven för att jag sover dåligt om nätterna, dock vågar jag inte ta den regelbundet (viktökning är en väldigt vanlig biverkning och jag vågar inte riskera något...Generad).

Numera tar jag den vid behov, de kvällar jag har svårt att somna i tid, typ. Man blir ju som sagt sjukt trött efter att ha tagit den Blinkar

Anmäl
2013-04-18 13:05 #2 av: appalpaj

Okej :) Jag var helt säker på att jag skulle gå upp jättemycket i vikt, efter att ha läst en massa trådar på internet som alla varnade för det, men jag har inte gått upp ett endaste kilo :) Just nu äter jag dessutom nyttigare än förut och går ner i vikt trots medicinen :)

Anmäl
2013-04-23 08:21 #3 av: Anna4077

Jag åt mirtazapin under ett år tror jag det var och åt som en häst. Jag tror jag gick upp runt 30kg. Vaknade på nätterna för att äta. Jag vaknade och var helt utsvulten. Åt allt som kom inom räckhåll. Att tillägga är att jag inte alls äter mycket. Jag är snarare en sån som äter för lite eller jag är sån. Det är den enda biverkningen jag kommer ihåg. En kompis till mig hade samma problem. När jag fick veta det slängde jag dom direkt i soptunnan. Slutade med dom direkt ingen ner tappning eller så (inget jag rekommenderar men ja så va det)

Anmäl
2013-04-24 08:35 #4 av: pernillaa

Jag har ätit remeron för några år sedan och mådde nästan bara sämre av dom. jag har adhd och bipolärt och tydligen kan då antidepressiva förvärra hela saken.
Jag hade också ökad aptit. Men sov bra på dom.

Ha en bra dag! // Pernilla


Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.