Annons:
Etikettbehandling
Läst 2530 ggr
appalpaj
2013-04-16 11:22

Remeron/ Miratazapin

Hej! Jag undrar om någon mer här äter remeron/mirtazapin, mot vad och hur ni tycker att den fungerar? Biverkningar?
Jag har ätit det sedan i januari, mot social ångest, men jag tycker mig inte märka någon skillnad. Jag tar 60 mg om dagen. Jag känner inte heller av någon biverkning, förutom att jag somnar inom en timme efter att jag tagit dem :) Vet att den kan användas vid depression/sömnstörningar, men finns det någon annan som fått den pga av ångest? :)

Medarbetare på Social fobi ifokus

Annons:
Candela
2013-04-16 16:33
#1

Jag har fått den utskriven för att jag sover dåligt om nätterna, dock vågar jag inte ta den regelbundet (viktökning är en väldigt vanlig biverkning och jag vågar inte riskera något…☺️).

Numera tar jag den vid behov, de kvällar jag har svårt att somna i tid, typ. Man blir ju som sagt sjukt trött efter att ha tagit den 😉

appalpaj
2013-04-18 13:05
#2

Okej :) Jag var helt säker på att jag skulle gå upp jättemycket i vikt, efter att ha läst en massa trådar på internet som alla varnade för det, men jag har inte gått upp ett endaste kilo :) Just nu äter jag dessutom nyttigare än förut och går ner i vikt trots medicinen :)

Medarbetare på Social fobi ifokus

Anna4077
2013-04-23 08:21
#3

Jag åt mirtazapin under ett år tror jag det var och åt som en häst. Jag tror jag gick upp runt 30kg. Vaknade på nätterna för att äta. Jag vaknade och var helt utsvulten. Åt allt som kom inom räckhåll. Att tillägga är att jag inte alls äter mycket. Jag är snarare en sån som äter för lite eller jag är sån. Det är den enda biverkningen jag kommer ihåg. En kompis till mig hade samma problem. När jag fick veta det slängde jag dom direkt i soptunnan. Slutade med dom direkt ingen ner tappning eller så (inget jag rekommenderar men ja så va det)

Anna och taxen Max

pernillaa
2013-04-24 08:35
#4

Jag har ätit remeron för några år sedan och mådde nästan bara sämre av dom. jag har adhd och bipolärt och tydligen kan då antidepressiva förvärra hela saken.
Jag hade också ökad aptit. Men sov bra på dom.

Ha en bra dag! // Pernilla

Upp till toppen
Annons: