Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 2690 ggr
[glitterglam]
5/11/13, 12:04 AM

Depression, hur går man tillväga?

Jag är övertygad om att jag har en depression sen en tid tillbaks (prickar in väldigt många av symtomen) och undrar hur jag ska börja. Har googlat fram en del bra privata psykologer, men de tar 700-1000 kr per gång och jag har inte råd med det nu.

Ska man börja med vårdcentralen och se om man kan få en psykolog hos dem? Har dessutom haft mycket smärta i flera år och funderar på om man ska gå till en kiropraktor också, bara det kanske är halva biten?

Annons:
Maria
5/11/13, 7:56 AM
#1

Börja med vårdcentralen. De flesta ställen har en psykolog också so du kan få tid hos eller få en remiss skickad.

Din smärta kan också vara bra att reda ut var den kommer ifrån innan du går till en kiropraktor.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Jennie4
5/12/13, 6:28 PM
#2

Jag gick hos psykolog och sedan fick jag antidepressiva , inte så många (kanske inte tillräckligt ) . Jag drog mig ur dom personkretsarna som var också deprimerade . Jag vet inte om jag tröttnade på att gå till psykolog eller om det hade hjälp utan att jag tänkte på det , jag slutade att gå . Jag lyssnade ofta på ledsen musik som jag kunde relatera till , jag fick ur mig känslor på det viset . Även fast jag inte hade någon lust att umgås med andra så hjälpte det mig på vägen att umgås med glada personer . Nu för tiden mår jag bra men har svackor som vem som helst ! Lycka till !

Upp till toppen
Annons: