Annons:
Etiketterpersonlighetsstörningarborderline
Läst 1984 ggr
[theoneandonly]
5/16/13, 2:23 PM

jag VET.. men

mörka tankar drar ner mig i helveteshålet där ångesten kryper under min smutsiga hud och gör mig panikslagen. Där tillbringar jag flertalet timmar dagligen utan någon större hjälp för att kunna ta upp mig därifrån direkt.

Jag funderar dagligen på om någonting kommer bli bättre? Om jag någonsin kommer få känna riktig lycka? Alla säger att det finns där ute någonstans, då undrar jag hur man kommer dit lite snabbare?

Jag är trött på den ständiga mörka misären jag drar mig genom dag in och dag ut. Trött på alla självmordstankar och planer. Trött på allt krångel med öppen psykiatrin, allt krångel med mediciner och apoteket. Jag är totalt urless.

Låg inlagd på slutenpsyk för lite över 3-4 veckor sedan. Inte haft något läkarsamtal ännu. Och medicinerna krånglar för mig, jag sköter inte medicinerna som jag ska längre eftersom apoteket nästan aldrig har hemma en viss medicin av dem som det är meningen att jag ska ta varje dag. Plus att det är en hög dos, så missar jag några dagar så märks det av ganska snabbt. Inte kul att det ska behöva bli så varenda gång när jag måste hämta ut nya mediciner.

Jag är död inombords. Kan helt ärligt se ljuset i döden. Jag blir glad av tanken och satt ett datum. För jag är urless. På ALLT! Jag orkar inte kämpa när ingen annan ens tror på mig. När jag står där själv och drunknar i sorgen. Jag kan inte gråta längre, gråter åt löjligt romantiska filmer. Men jag själv kan inte gråta när jag mår såhär dåligt. Det blir mer att jag skrattar åt mig själv. Gråten sitter kvar i halsen och stannar där. Känner mig totalt omänsklig.

Paranoid och allmänt trött på allt. u n d e r b a r a . l i v!

Annons:
Cahira
5/19/13, 3:34 AM
#1

Det regnar aldrig för alltid. 🌺 Försök komma ihåg att trots att det är Skitjobbigt nu så kommer det inte hålla i sig i 60? år eller hur länge du nu har kvar att leva om vi säger att du blir 80 totalt. 

Vad har du tyckt om att göra förr? Vad var dina drömmar förr? Vad vill du uppleva innan du dör? Bada med delfiner? Hoppa bungyjump? Resa till ett land? Gifta dig? Barn? Höra barnets första ord och skratt? Se första steg? Hundspann? Lära dig språk? Saknar du någon sport eller aktivitet kanske? 

Om du hittar Nåt som du tycker om att göra och lyckas ta dig tid att göra det nån gång i veckan så kommer livet bli lite lättare att stå ut med. För mig var det djur och foto. 

Depression och ångest är grav tunnelseende så det är svårt att se saker runtom då man är fast i diket. 

Som att köra bil i dimma ungefär. Man ser inget slut och man ser ingenting framför sig, världen är bara grå. Men dimman lättar förr eller senare, jag lovar. 

Stor kram!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: