Annons:
Etikettsömnproblem
Läst 9841 ggr
HannaVastervik
5/26/13, 10:46 AM

Stilnoct - biverkningar

Hej på er!

Jag har svåra sömnstörningar och provat de mesta mediciner mot det.

Just nu har jag fått stilnoct igen, dock utskrivet för längre period än innan.

Största problemet, förutom att jag vaknar några timmar efter jag lagt mig, är e HEMSK huvudvärk. Haft den i tre dygn nu och ger snart upp. Någon här som har en aning om ifall detta är något som blir bättre ju fler nätter man gått på dom eller om det bara är att ge upp?

Annons:
HannaVastervik
5/27/13, 3:44 PM
#1

Ingen!??! :(

yrvädret
5/28/13, 11:08 AM
#2

Hej Hanna!

Jag har nyligen fått stillnoct för jag var kunde inte sova så jag  var vaken i flera dygn tills kroppen lade av och kontentan var att jag kolapsade. Jag har diagnos kronisk posttraumatisk stress. . Men har som du svåra sömnstörningar.. Jag vet inte vilken styrka du går på eller, eller hur många tabletter du tar till natten? Har du pratat med din läkare om detta?

Men denna medicin har så många biverkningar så man vet (känner jag) Första veckan hade jag hemska biverkningar bland annat som du huvudvärk.

ibland vad som är hönan eller ägget vad det beror på, det kan vara många faktorer som spelar in också.. TEX om man fåt orderdnering en hög dos på en gång och kroppen reagerar på det. När du hade den förra gången hade du samma dos då? Hur reagerade du på det då?

Mitt råd är att rådfråga din läkare bättre att fråga en gång för mycket än en gång för lite. 

Sänder dig en massa styrke kramar// Yrvädret❤️

Yrvädret

Illusion
6/10/13, 12:44 PM
#3

Stilnoct tycker jag inte är en så bra sömn medicin. Den verkar bara i nån timme och ger ett väldigt intensivt rus, sen för min del så slutade den funka efter några dagar så jag var tvungen att hålla upp ett tag innan jag kan ta igen. Då tycker jag att imovane är bättre, den verkar ca 4 timmar iaf. Men folk klagar på att det smakar järn i munnen dagen efter. Personligen så har jag haft tur, jag får inga biverkningar alls av nån medicin. Och då har jag ändå testat massor i flera år. Men du kan ju be om en tilläggs medicin till natten, nu minns jag inte vad dom heter men det är en tablett som får en att sova under hela natten men den funkar dock inte på mig för jag är missbrukare och inget som inte ger nått rus alltså som inte är narkotika klassat funkar inte. Har du provat göra avslappningsövningar? Det kanske kan få dig att somna om lättare. Lycka till!


☮ and ❤ among each other ✿

BlackRoseCat
6/11/13, 1:36 AM
#4

Jag har tagit Stilnoct i flera år och mig hjälper de ganska bra om jag inte ökar på. Jag har 10 milligram jag ska ta till natten. Det är ju en insomningstablett och ingen sömntablett och för mig som vaknar hela tiden nästan så somnar jag igen på en gång när jag lägger mig ner vilket jag absolut inte gjort annars.

Men man kan också få kraftiga hallucinationer. Någon gång har jag tagit två när jag sovit borta för då är det ju näst intill omöjligt att sova. Men så fort jag slöt ögonen så såg jag ljusskuggfigurer komma ut från väggarna mot mig….så fort jag öppnade ögonen försvann de men så blundade jag igen och då kom de smygandes…så det gör jag inte om…jag visste ju om att det var tabletten som gjorde det men det gjorde ju inte saken mindre otäckt.

Jag har provat Imovan men är tung i huvudet hela dagen efter….går som i dimma.

Jag har även provat propavan men aldrig mer..hela min kropp ryckte allra mest i benen hade jag obeskrivliga krypningar och ryckningar….

Men alla människor reagerar ju olika så man vet ju aldrig fast det är intressant att höra hur andra tål dem…

Kram BlackRoseCat

Illusion
6/11/13, 11:29 PM
#5

Ja juste så heter det, propavan! Det borde du prova och blanda med imovane. Men som sagt alla reagerar ju olika. Jag får inte hallisar på stilnoct, bara om jag tar typ 10 och blandar med annat, sist så pratade jag med människor som inte fanns. Inte bra att överdosera nått!


☮ and ❤ among each other ✿

Upp till toppen
Annons: