Annons:
Etiketterpersonlighetsstörningarborderline
Läst 2864 ggr
[theoneandonly]
5/27/13, 3:14 AM

sista dagen vid liv.

Detta blir förhoppningsvis mitt sista inlägg här och även min sista dag i livet. Borde inte skriva så mycket mer än såhär. Dock spenderat timmar i att skriva i ett häfte - åt min dotter. Så hon slipper ha en del frågor utan svar. Att jag ger henne såpass ärliga svar.

Jag känner mig faktiskt redo, jag har gjort mig redo.
Redo för mitt datum. Mitt datum att komma. Att få försvinna.

Tacka fan för valet som finns där vid min sida. TACK.

Annons:
VildaVittra
5/27/13, 3:23 AM
#1

Jag hoppas i alla fall på att det inte är ditt sista inlägg, för även om det känns hopplöst så vänder det en dag. Jag har själv varit där du är nu, och tro mig, det kommer komma dagar när du faktiskt vaknar och känner solen i din kropp.

Du har inget mobilt psykteam i din närhet som du kan ringa till?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[theoneandonly]
5/27/13, 4:12 AM
#2

Varje dag de två senaste månaderna har jag varit trött på livet. Och det vänder, visst. Men denna gång funkar det inte. Inget funkar. Och jag är trött på vården. Trött på öppenvården som bara avbokar mina möten. Och de i mitt resursteam som inte lyssnar utan förbiser mina ord och tankar kring att ta mitt liv. Deras respons; prata med läkaren när du väl ska dit.

Har mobila teamet jag kan ringa till, dagtid. Annars får jag vända mig till Falköping psykatrimottagning. men jag orkar inte längre, så tänker inte lägga ner mer tid på att försöka få hjälp från dem.

VildaVittra
5/27/13, 4:20 AM
#3

Vänd dig till en privat psykolog/psykiatriker, flera av dem är anslutna till försäkringskassan, så högkostnadskortet gäller. Jag vet att öppenvården suger här i Sverige, men hos en privat är det något helt annat, du är inte bara en patient, utan du är en kund också.

Jag har läst lite nu i natt av vad du skrivit och sett att du inte sköter dina mediciner. Kan din svacka ha med det att göra?

Jag bryr mig och oroar mig, vill verkligen inte att du ska dö. Finns det något jag kan hjälpa till med?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[theoneandonly]
5/27/13, 4:34 AM
#4

Svackan är inte p.g.a medicinerna. Låg inlagd för lite mindre än två månader sedan och redan innan det så var jag så självmordsbenägen att öppenvården kom på hembesök utan min vetskap. Gick med på inläggning för jag orkade inte krångla mer med öppenvården då de satt och intalade mig i en timme att jag behövde åka dit. Låg inlag i kanske 2 veckor. Två dagar innan jag skrev ut mig själv så försökte jag begå självmord. Men dem bröt sig in på toaletten på psyk, skar av min datasladd och sedan pratade dom lite med mig. Halvtimme senare skedd försök nummer två. Sedan vak.
Gjorde nog ett till försök sådär natten därpå. Sen skrev jag ut mig. För jag ville göra det hemma istället. Satte datum, och nu är det snart dags.

Tack för att du samtalar med mig såhär på morgonkvisten. Kram

VildaVittra
5/27/13, 4:45 AM
#5

Kan du inte ringa till avdelningen där du låg inne? För datum går ju att flytta, vilket jag verkligen hoppas på att du gör. Såg att du hade en dotter, då finns det ju faktiskt en sak att leva för och definitivt försöka leva för.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[theoneandonly]
5/27/13, 5:29 AM
#6

Jag har en dotter ja. Och jag har kommit under fund med att detta val jag gjort är för allas bästa. Framförallt hennes. Därav skrev jag i ett häfte. Tolv sidor med text. Enbart till henne. Plus ett annat häfte fullt med tankar och ord. Som hon skall få kunna ta del av när hon blir äldre.

det räcker så. hon kommer ha det så bra hon kan ha trots omständigheterna. det är jag säker på!

Annons:
VildaVittra
5/27/13, 5:45 AM
#7

Det är inte jag säker på, för hon kommer att sakna sin mamma. Ingen text i världen kan ersätta dig, ingen förklaring i världen kommer få henne att förstå det val du är i färd att ta. Hon är vad jag förstår ganska liten, och vill du att hon ska fundera på om det var hennes fel under hennes uppväxt?

Varför inte försöka få hjälp en gång till? Och då hos en privat?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[theoneandonly]
5/27/13, 5:48 AM
#8

Redan förklarat för henne vad anledningen är till mitt mående och mina val. Och att detta beteende fanns långt innan hon kom till livet. Men nu skall jag inte ta upp din tid mer. Jag vill inte leva, det är väl tillräckligt sagt från min sida. Tur är väl det att man är så okänd och anonym som man är här. inte det lättaste att lista ut vem man är.

VildaVittra
5/27/13, 6:00 AM
#9

Jag har all tid i världen, så det ska du inte oroa dig över.

Du lade ut ett inlägg om att avsluta ditt liv på ett öppet forum på nätet, tycker du att det låter som någon som gett upp helt och inte vill leva alls? För det är ett rop på hjälp, något jag försöker ge dig.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[theoneandonly]
5/27/13, 6:07 AM
#10

kanske, kanske inte. Som tur är så vet ingen vem jag är. Vilket gör det en ganska liten chans att ens få hjälp eller bli stoppad. Jag vet inte ens varför jag skrev. haha. lite borta kanske, eller ag vet inte. pfft- how ever. Tack för att du tog din tid.

Hejssvejs!
Tar bort mitt konto nu. Tjenixeeeeeeeeeeeeeeen folket!

VildaVittra
5/27/13, 6:13 AM
#11

Det finns ett sätt för dig att få hjälp att bli stoppad och det är att du ber om det. Jag hjälper dig gärna.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[theoneandonly]
5/27/13, 6:24 AM
#12

Jag tror jag trivs med det valet jag gjort. Men tack ändå för din omtänksamhet. Du är värd guld ;)

VildaVittra
5/27/13, 6:26 AM
#13

Så då är du alltså inte helt säker då du skriver "jag tror"? :) Vad skulle få dig att vara helt säker på att du skulle vilja fortsätta leva?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
[theoneandonly]
5/27/13, 6:31 AM
#14

menade inte riktigt så. blev lite fel. alltså jag är ju säker på mitt val jag gjort.

VildaVittra
5/27/13, 6:33 AM
#15

Fast ofta när man skriver så, så är det de undermedvetna som "lyser igenom". Men om du leker med tanken på vad som skulle få dig att vara helt säker på att du skulle vilja fortsätta leva, vad skulle det vara?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

FinskVanja
5/27/13, 11:39 AM
#16

Hej

vi brukar inte att prata med andra personer om vi har redan gjort sådan valet. Och det betyder att du kanske vill få svaret till det.

Självaggressionen är biologiska reaktion till omstädningheterna som man kan inte förändra, eller till omstädningheterna vilkas förändringsmetod är obekant.

Vad skulle du förändra för att ha bättre livet i stället?

[Junijuli]1
5/27/13, 3:39 PM
#17

Hej vill bara säga en sak, och det är att det värsta du kan säga är att valet du vill göra är bäst för alla andra. Tro mig, din dotters liv kommer bli förstört om du lämnar henne och om du ska ta livet av dig borde det vara för att det är det bästa för DIG och inte för någon annan. Det finns andra vägar att gå. Välj livet och välj dom dotter! Jag har skälv en mamma som försökt ta livet av sig två gånger och skulle hon en dag lyckas skulle jag aldrig förlåta henne. Och min mamma är ganska mycket att hantera!!! Lämna inte ditt barn. Du gav henne liv och hon är ditt ansvar. Förlåt jag vet att man ska hålla god ton här men blev förbannad över ditt inlägg. Jag är 25 och min mamma gav inte upp. Tackar henne varje dag för det.

[Junijuli]1
5/27/13, 3:43 PM
#18

Haha jag kan stava men skyller på t9 :-) ta ansvar och skaffa hjälp! Varför blev du gravid om du mådde såhär dåligt innan hon kom? Låter jävligt själviskt.

Cahira
5/27/13, 10:41 PM
#19

Om din dotter förlorar sin mamma kan hon mycket väl hamna i riktigt dålig riktning i livet. Depression själv, suicid själv, droger, sex alldeles för tidigt, snatteri och andra riskzoner. 

Barn har en kuslig förmåga att tro att allt i världen är deras fel. Även om jag vet hur tungt livet kan vara och det kan känns som att det aldrig kommer lätta så tro mig, det finns inte en suck i världen att du ska må såhär i 60 år till eller hur lång tid du nu har kvar. Vill du inte se din dotter ta studenten? Gifta sig? Få egna barn? Vill du inte vara där för henne ifall hon får en ätstörning i 13årsåldern (vilket tyvärr är alldeles för vanligt) och berätta för henne att hon är okej som hon är? Vill du inte lära henne köra bil? Lära henne läsa och skriva? Lära henne hur man hanterar alkohol på rätt sätt? Hjälpa henne igenom hennes första kärlek och krossade hjärta? 

Eller vill du att hon ska gå igenom detta ensam och undra "Vart är mamma när jag behöver henne som mest? Hur kunde hon överge mig i denna grymma värld?" 

Livet är inte över, det finns så många vackra solnedgångar kvar att uppleva! Du är inte heller ensam, världen må kännas tung på dina axlar, men våga be om hjälp så blir det så mycket lättare, jag är ett levande bevis. 

PMa om du vill prata med någon. 🌺

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: