Annons:
Etikettakuta-situationer
Läst 1664 ggr
Truenorth
2013-07-03 06:44

Kan jag gå till akutmottagningen?

Jag känner att jag verkligen behöver medicin, antidepressiva. Jag orkar inget mer. Jag har stor seperationsångest mellan mig o min kille, vi har ett distansförhållande. Jag gråter nästintill hela tiden så fort jag är ensam. Jag slår mig själv, dunkar huvudet i väggen, gör illa mig själv väldigt mkt justför att känslorna, ångesten, allt gör så ont. Jag har börjat tänka på självmord väldigt mycket nu. Men jag är för rädd för att såra andra i min omgivning, men ibland är jag nästan redo att begå självmord. Jag känner att det börjar bli akut.. Kan jag gå till en akutmottagning och be om att få träffa en psykolog och förhoppningsvis få ut medicin?

Annons:
twoodblue
2013-07-03 06:53
#1

Hej, du måste uppsöka vård nu! Gå till akuten, berätta allt! Du måste ta vara på dig. Det är inte ovanligt att tänka sådana tankar, det visar på att vi mår dåligt, men du måste söka vård! Ta vara på dig :) Kram!!!!!!!

Beautiful Dreams…

Svion
2013-07-03 18:45
#2

Det är ovanligt att man får träffa en psykolog om man går direkt till akuten. Oftast får man prata med en läkare som alternativ för att skriva ut temporär medicin och därifrån kan man be att få en remiss skriven till psykolog som bestämmer eventuell tid att mötas och börja på med behandling och liknande.

Har du familj som du kan vara hos? Det kan vara ett kraftigt "motgift" att bara vara i närheten av någon man känner…

"One day we’ll look back at this
And laugh and laugh and we’ll die laughing
One day we’ll look back at this and laugh"

Upp till toppen
Annons: