Annons:
Etikettkronisk-smärta-påverkan
Läst 2796 ggr
Unknown Name
7/21/13, 2:34 AM

Saknar smärtan

Jag kanske ska börja från början.. eller inte från början men aja.

Jag har en sjukdom, vid namn endometrios - GOOGLA!

Smärtorna från denna kroniska sjukdom är riktigt intensiva och får mig att svimma/kräkas etc. Sen finns de en smärta som bara gör att jag gråter vilt. Jag är bättre nu.. för tillfället. Men jag är så jäkla störd på nåt i mitt huvud. Jag vill inte vara frisk. Jag vill inte vara sjuk heller. Jag vill ha ont. Jag vill inte vara smärtfri. Jag trivs inte i någon roll alls. Alltså, vad är det för jäkla fel på mig?

Note: Några diagnoser har jag också, Bipolär, svår depression, bulimi…. you name it kommer inte ihåg mer. Vill inte ha några jävla diagnoser.

Annons:
Cahira
7/21/13, 3:13 AM
#1

Min gissning är att detär obekvämt med det okända, att du hellre har det du är van vid för det vet du hur du ska hantera. Att du inte vet hur du ska hantera att vara smärtfri så du får ångest pga det.

Känns det som det kan vara nåt?

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Unknown Name
7/28/13, 1:14 PM
#2

#1 Ja.. Jo det ligger mycket i det du säger.

Cahira
7/28/13, 9:35 PM
#3

#2 det blir bättre! 🌺 Du förtjänar att må bra. :) Lovar :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Unknown Name
8/2/13, 2:57 AM
#4

Tack, dina ord satte en hel del stadga i mina tankar!

Cahira
8/2/13, 3:17 AM
#5

Vad skönt! Jag har gått igenom samma träsk och det finns en vacker åker på andra sidan. ;)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Unknown Name
8/2/13, 3:24 AM
#6

Kändes skönt att veta att jag inte är helt ute och cyklar. Att det bara är själva förändringen som är det jobbiga och egentligen inte själva orsaken att smärtan är lindra.

Annons:
Cahira
8/2/13, 3:25 AM
#7

Vi är alla vanedjur och då vanorna förändras blir vi obekväma. Men man vänjer sig. :D

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

isa
10/7/13, 4:23 PM
#8

jag känner igen mig i dig. Jag har också mycket svår Endometrios.

De få ( men ändå fysiskt härliga ) dagarna som jag kanske inte har så väldans ont, så blir jag väldigt förvånad och känner mig som "en halv" människa, att det är nåt som saknas, för jag är så otroligt van vid att d jag jämt har svår fysisk smärta. Att ha ont är ett tillstånd du känner igen, att inte ha ont känns därmed konstigt. - Kanske inte är riktigt så för dig, men så känns det för mig.

Upp till toppen
Annons: