Annons:
Etikettbehandling
Läst 1914 ggr
Pelle Långlös
7/25/13, 5:10 PM

ECT

Jag har begärt ect flera gånger men blivit nekad, mest antagligen på att de inte trodde jag var/är så deprimerad. Nu efter sjuttifjärde inläggning på väldigt kort tid skrev jag ett brev om hur jag känner mig och hur jag känner att jag blivit behandlad av personal och läkare under inlägningarna så har överläkaren gått med på att låta mig få ect. Har läst en del om det innan jag fick detta godkänt och jag hoppas att jag blir så normal som möjligt trots att masshysteriska inlägg och artiklar. Har redan dåligt minne pga min depression. Någon som varit med om ect förut?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
.m.m
7/29/13, 9:57 AM
#1

Ect är allvarliga saker. Jag tycker läkarna gjorde rätt i att neka. Har du full insikt i riskerna? Jag vet fall där årslånga minnesluckor aldrig hittat sin väg tillbaka efter flera decennier. Det är inget att skrämmas med utan minnesluckor, långa eller korta, som kommer tillbaka eller inte gör det, hör till. Det är regel och den effekten som blir. Du får en kedja med behandlingar där de "startar om " hjärnan. En viss personlighetsförändring kan också infinna sig. Tillfälligt eller permanent. Ditt redan 'dåliga minne' kommer inte bli bättre. Men jag hoppas i bästa fall att du får behålla det. Var väl medveten om att Mycket mörkas i dessa sammanhang. Är du helt införstådd med alla risker, läs broshyrerna som du ska få när du får din tid och sök fakta på nätet… så önskar jag dig stort lycka till. Hoppas det blir som du önskar.

linnease
7/29/13, 11:10 AM
#2

Kanske.. är minnesluckor från år av depression eller misär inte nån större förlust?

Livet är ju ändå framåt, inte bakåt :)

En personlighetsförändring är väl det man vill åt iaf?!?!  😉

Pelle Långlös
8/10/13, 7:17 PM
#3

Jo jag har läst om detta flera gånger. Och jag har nu fått min behandling. Det blev 5 gånger och totalt 130 sekunder. Minnet är väl si och så där med men det visste jag om. Många säger att jag ser mycket gladare ut.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Upp till toppen
Annons: