Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 1335 ggr
Disturbed-Angel
2013-08-08 22:33

Ni som läser bloggar om psykisk ohälsa

**Vad skulle ni vilja läsa om i en blogg om psykisk ohälsa?
**

Vad söker ni i en blogg inom det ämnet?

Jag har drivit en blogg där stor del handlar om just psykisk ohälsa i många år nu. Men jag har börjat fundera på om det är något jag missar. Ni som läser bloggar i denna kategorin, vad vill ni läsa om. Vill ni ha tips, vill ni ha information eller vill ni läsa om någon som mår dåligt för att ni känner igen er och ser att det går att kämpa vidare? Vill ni att bloggen enbart ska handla om psykisk ohälsa eller om livet generellt i både dåliga och bra dagar?

Annons:
tearsandrain
2013-08-09 09:24
#1

jag läser en del bloggar, och då är jag inte ute efter tips och goda råd, utan jag vill läsa om deras liv. Dvs bra dagar och dåliga dagar, vardagen för de som har det jobbigt och hur de hanterar det utan att det ska bli någon slags "pepp"-blogg. på ett ungefär :)

tearsandrain
2013-08-09 09:32
#2

jag bloggar ju själv på www.trainoverwater.wordpress.com och planen var att det skulle vara positiva och negativa saker i den bloggen som är em ventil för mig. Nu har det mest varit negativa saker som dykt upp men som sagt: jag vill läsa om andras vardag och hur de tar sig igenom dem :)

IaMiaMaria
2013-08-09 15:03
#3

Jag tycker nog också som ovanstående att bloggar om hur livet är när man har psykisk ohälsa är mest intressant. Livets upp och nergångar. Problem man kan stöta på allmänt i livet och kanske inom sjukvården. Beskriva hur man mår och då få läsa en blogg där man kan relatera till sig själv.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Upp till toppen
Annons: